Wsparcie dla pacjenta to nie tylko udostępnianie nowych terapii

Czasy, kiedy ludzie skazywani byli na niewiedzę co do metod i środków leczenia siebie lub najbliższych im osób – odchodzą w przeszłość. Bez świadomego udziału pacjenta w procesie leczenia trudno o jego zaangażowanie, a bez tego rokowania są gorsze. A wdrażanie innowacyjnych terapii czasem wręcz niemożliwe.

Aktualizacja: 20.08.2021 18:26 Publikacja: 16.11.2020 12:09

Denis Vujicic, Dyrektor Zarządzający MSD Polska

Denis Vujicic, Dyrektor Zarządzający MSD Polska

Foto: materiały promocyjne

Głos pacjenta coraz bardziej więc liczy się w debacie toczonej na temat publicznej ochrony zdrowia. W ostatnich latach trend ten jest widoczny już na całym świecie. O usprawnianiu systemu ochrony zdrowia i wyzwaniach stojących przed nowoczesnymi społeczeństwami, także w związku z zupełnie nowymi zagrożeniami i wyzwaniami, wypowiadają się już nie tylko naukowcy czy lekarze. Perspektywa pacjenta jest niezwykle istotna we właściwym procesie tworzenia i wdrażania nowych terapii, do czego niezbędna jest aktywna rola osób, wobec których innowacje mają być zastosowane. Dostrzegają to również producenci leków, dla których w sposób naturalny, od zawsze, główną zainteresowaną lekiem osobą był pacjent.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Innowacje w medycynie
Agencja Badań Medycznych uruchomi pilotaż EHDS dla polskich naukowców
Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy, lekarze i studenci medycyny z 77 krajów na konferencji MIRCIM 2025 w Krakowie
Patronat Rzeczpospolitej
MIRCIM 2025 – 10. edycja międzynarodowej konferencji medycznej w Krakowie
Patronat Rzeczpospolitej
I Kongres Technologii i Wyrobów Medycznych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Innowacje w medycynie
Dr hab. Katarzyna Kolasa: „Teleporady to za mało, żeby scyfryzować ochronę zdrowia”