Nie będzie rosyjskich dyskontów w Polsce

Polska wersja strony internetowej sieci Mere już nie działa, co może oznaczać, iż firma ostatecznie zrezygnowała z ekspansji w naszym kraju.

Aktualizacja: 31.01.2020 13:40 Publikacja: 31.01.2020 12:09

Nie będzie rosyjskich dyskontów w Polsce

Foto: materiały prasowe/ svetofor-nsk.ru

Firma dotąd komunikowała się głównie poprzez informacje zamieszczane na stronie internetowej mere.ws/pl. Obecnie można trafić na niej tylko na informacje, iż domena nie została opłacona, zaś rosyjska centrala spółki konsekwentnie nie udziela żadnych informacji o planach rozwoju w Polsce. - T był projekt od początku bardzo dziwnie prezentowany - mówi przedstawiciel jednej z dużych sieci.

Rosyjska sieć dyskontowa Mere po raz pierwszy zapowiedziała wejście na nasz rynek w 2018 r., na jej stronie nadal widnieje informacja, iż do końca 2018 r. ma mieć w Polsce osiem sklepów. Później gruchnęło, iż jednak rezygnuje z podboju Polski by w 2019 r. ponownie krążyła informacja, iż w lipcu 2019 r. pierwszy sklep ma ruszyć w Częstochowie. Dotąd się nie pojawił i nie wiadomo czy jakikolwiek w innym mieście jest planowany.

- Nasza polityka komunikacyjna zakłada, że o otwarciach będziemy informowali zamieszczając informację na stronie internetowej. Żadnych informacji, zatem nie udzielę – mówi nie przedstawiający pracownik firmy Torgservis PL Sp. z o. o. pod jednym z numerów podanych na stronie internetowej. Na pytania przesłane e-mailem firma nie zareagowała.

O samej polskiej spółce też za wiele nie wiadomo, ale z lektury sprawozdań finansowych wiadomo, że od dwóch lat Torgservis nie wykazuje żadnych przychodów. Co więcej jej straty rosną – w 2017 r. wynosiły 75,7 tys. zł, w 2018 r. – 95,3 tys. zł. Aktywa firmy na koniec 2018 r. przekraczały nieco 1 mln zł, trwałych nie posiadała.

Andrey Shnayder jest właścicielem 13,4 proc. akcji, zaś 79,92 proc. Sergey Shnayder. Reszta należy do innych, nie wymienionych udziałowców. Firma należy do rosyjskiej grupy handlowej, działającej pod szyldem Svetofor, w skład, której wchodzi ponad 800 sklepów – w Rosji, Kazachstanie, Białorusi i Chinach. Firma podaje, że pod marką Mere chce działać w UE. Pierwszy sklep działa już w Niemczech, w planach są kolejne otwarcia także w Rumunii czy Polsce gdzie Mere chce mieć docelowo 105 sklepów.

Analitycy od dawna byli sceptyczni, jeśli chodzi o perspektywy rozwoju formatu hard dyskontu, ponieważ nawet czołowe sieci dyskontowe jak Aldi, Lidl czy Biedronka zdecydowanie podnoszą standardy obsługi i prezentowania oferty. Klienci nie chcą już za bardzo kupować w topornych sklepach nawet, jeśli jest w nich taniej niż gdzie indziej.

Firma dotąd komunikowała się głównie poprzez informacje zamieszczane na stronie internetowej mere.ws/pl. Obecnie można trafić na niej tylko na informacje, iż domena nie została opłacona, zaś rosyjska centrala spółki konsekwentnie nie udziela żadnych informacji o planach rozwoju w Polsce. - T był projekt od początku bardzo dziwnie prezentowany - mówi przedstawiciel jednej z dużych sieci.

Rosyjska sieć dyskontowa Mere po raz pierwszy zapowiedziała wejście na nasz rynek w 2018 r., na jej stronie nadal widnieje informacja, iż do końca 2018 r. ma mieć w Polsce osiem sklepów. Później gruchnęło, iż jednak rezygnuje z podboju Polski by w 2019 r. ponownie krążyła informacja, iż w lipcu 2019 r. pierwszy sklep ma ruszyć w Częstochowie. Dotąd się nie pojawił i nie wiadomo czy jakikolwiek w innym mieście jest planowany.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO