Koronawirus: Walmart będzie mierzył temperaturę pracownikom

Walmart, największa amerykańska sieć supermarketów, będzie badać swoich pracowników. Prezes John Furner zapewnia, że ich zdrowie i bezpieczeństwo jest najważniejsze.

Aktualizacja: 31.03.2020 18:21 Publikacja: 31.03.2020 16:58

Koronawirus: Walmart będzie mierzył temperaturę pracownikom

Foto: Bloomberg

ula

Każdy przychodzący do pracy na swoją zmianę pracownik będzie musiał wypełnić ankietę o aktualnym stanie zdrowia. Każdemu zostanie też zostanie zmierzona temperatura. Sieć poinformowała, że to jeden ze sposobów walki z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

Przedstawiciel sieci poinformował agencję Reutera, że w przyszłym tygodniu każdy sklep sieci otrzyma nowy termometr bezdotykowy do monitorowania temperatury ciała pracowników, którzy otrzymają też ochronne maseczki i rękawiczki.

- Jesteśmy skoncentrowani na zapewnieniu bezpieczeństwa i zdrowia naszych pracowników - napisał na firmowym blogu prezes sieci John Furner.

Każdy pracownik z temperaturą co najmniej 100 st. F, czyli 37.7 st. C według wytycznych sieci ma pozostać w domu lub skontaktować się z lekarzem. Do pracy będą mogli powrócić dopiero kiedy przez co najmniej trzy dni nie będą mieli podwyższonej temperatury - informuje CNBC.

Kilka dni wcześniej Walmart oraz inne amerykańskie sieci handlowe zapowiedziały zmiany w funkcjonowaniu placówek z powodu koronawirusa. Walmart, Target i Kroger zapowiedziały, że mimo większej ilości klientów w sklepach zamierzają ograniczyć godziny otwarcia, by częściej czyścic i dezynfekować sklepy. Zamierzają też podnieść wynagrodzenia pracownikom i wypłacać dodatki za trudne warunki pracy podczas pandemii.

Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne