Bułeczki w kształcie penisów w sieci handlowej. I nie są sprzedawane dla żartu

Szwedzka sieć Pressbyrån wprowadziła do sprzedaży słodkie bułeczki w kształcie penisów. Cel jest bardzo szczytny.

Publikacja: 20.11.2022 13:37

Bułeczki w kształcie penisów w sieci handlowej. I nie są sprzedawane dla żartu

Foto: materiały prasowe

Pressbyrån to szwedzki odpowiednik polskiej Żabki, sklepy obecne niemal wszędzie w Szwecji. Popularna sieć postanowiła się włączyć w listopadową akcję dbania o zdrowie mężczyzn – Mustaschkampen, mającą na celu powiększanie świadomości profilaktyki raka prostaty. Pressbyrån włączyła się w to prosto i całkiem dowcipnie wprowadzając w wybranych sklepach do swojej oferty „lusseballe” zamiast corocznych „lussebulle”. Tradycyjne lussebulle pojawiają się w okolicach 13 grudnia (na św. Łucji) i są to szafranowe bułeczki drożdżowe wywinięte w ósemkę z rodzynką w środku każdego kółka.

Sieć Pressbyrån, jak zauważa facebookowy profil „Sztokholmianka” wykorzystała podobieństwo słów „bulle” i „balle” nadając bułeczkom kształt penisów i umieszczając rodzynki w stylizowanych jądrach.

Bułeczka zwie się lusseballe, co jest grą słów (Lusse - zdrobnienie od Łucji, bulle - bułka, ale balle to już kutas). Tradycyjne lussebullar piecze się w okolicach Sankta Lucia czyli 13 grudnia i zwie się je... kotkami. To szafranowe bułeczki drożdżowe wywinięte w ósemkę, z rodzynką w każdym "brzuszku".

Bułeczki sprzedawane są po 20 koron i połowa ceny przeznaczana jest na Mustachkampen czyli promocję badań prostaty pod kątem nowotworu. W Szwecji badanie odbywa się poprzez badanie krwi.

Sieć sklepów nie poprzestała na samych bułeczkach. Na melodię popularnej tradycyjnej piosenki „Lusselelle” promuje piosenkę nakłaniającą do badania genitaliów. W Polsce Ogólnopolski Dzień Świadomości Raka Prostaty przypada 23 czerwca. Bułeczek w kształcie penisów jednak polskie sieci handlowe ani z tej okazji, ani z okazji „No-shave November” czyli międzynarodowej akcji non-profit zwiększającej świadomość profilaktyki nowotworów, żadna polska sieć handlowa nie sprzedaje.

Pressbyrån to szwedzki odpowiednik polskiej Żabki, sklepy obecne niemal wszędzie w Szwecji. Popularna sieć postanowiła się włączyć w listopadową akcję dbania o zdrowie mężczyzn – Mustaschkampen, mającą na celu powiększanie świadomości profilaktyki raka prostaty. Pressbyrån włączyła się w to prosto i całkiem dowcipnie wprowadzając w wybranych sklepach do swojej oferty „lusseballe” zamiast corocznych „lussebulle”. Tradycyjne lussebulle pojawiają się w okolicach 13 grudnia (na św. Łucji) i są to szafranowe bułeczki drożdżowe wywinięte w ósemkę z rodzynką w środku każdego kółka.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Niemieckie luksusowe galerie handlowe uratowane. Przejmuje go egzotyczny inwestor
Handel
Właściciel 4F zaskakuje pozwem. Chce pieniędzy od Intersportu. Sam ma kłopoty
Handel
Rosjanie tęsknią za zachodnimi markami. Narzekają na jakość zamienników
Handel
Jak Rosjanie oszukali Chińczyków: sprzedali im zamiast miedzi tysiące ton kamienia
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Handel
7-Eleven szykuje ofensywę w Europie. Żabka może mieć problemy
Handel
W Sejmie o zakazie handlu w niedzielę. Petru: Chodziło o to, by zarobić na Polakach