W weekend od 31 marca do 2 kwietnia w 171 sklepach sieci Lidl można było uczestniczyć w Wielkanocnej Zbiórce Żywności. Akcja Federacji Polskich Banków Żywności to kolejna z cyklicznych zbiórek mających na celu wspieranie potrzebujących. Lidl uczestniczył w tej akcji po raz kolejny i kolejny raz mocno zaangażowani byli też jego pracownicy.
- Cieszymy się, że jesteśmy partnerem akcji zbiórek żywności. Dzięki temu możemy przyczynić się do zwiększenia ilości żywności przekazywanej potrzebującym. Dziękujemy naszym klientom oraz pracownikom, którzy mocno angażowali się we wsparcie organizacji zbiórek – powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.
W wybranych sklepach sieci ustawione były specjalne kosze, do których można było wrzucać suche i nie psujące się szybko produkty spożywcze – oleje, kasze, cukier, mąkę, bakalie, przetwory warzywne i owocowe oraz konserwy. Czyli wszystko to, co można przekazać potrzebującym tak, by mogli też zrobić zapasy.
Wynik zbiórki w sklepach Lidla wydaje się przyzwoity – to łącznie 41 ton żywności. Na każdy biorący udział w akcji sklep wypada więc niemal po ćwierć tony produktów, które zostaną przekazane ubogim.
Akcja Federacji Polskich Banków Żywności prowadzona była również w innych sieciach spożywczych – w Biedronce, Tesco, Auchan czy Carrefour. Nie pochwaliły się one jednak jeszcze ich wynikami.