Tęczowa torba znów w Ikei. Dochód pójdzie na fundację

W Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii Ikea znów rozpoczęła sprzedaż tęczowej torby w limitowanej edycji.

Aktualizacja: 17.05.2021 13:55 Publikacja: 17.05.2021 13:03

Tęczowa torba znów w Ikei. Dochód pójdzie na fundację

Foto: materiały prasowe

17 maja przypada Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii i jest to dobry moment na wprowadzenie do sprzedaży limitowanej wersji popularnej torby FRAKTA. STORSTOMMA, bo tak nazywa się limitowana edycja, jest tęczowa, a dochód z jej sprzedaży trafi do Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

W komunikacie prasowym z okazji wprowadzenia kolejnej edycji tęczowej torby, Ikea podkreśla, że wspieranie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii różnorodności firmy. Koncern podkreśla, chce się rozwijać poprzez „prawdziwie włączającą kulturę pracy", w której każdy „może czuć się sobą".

- Torba STORSTOMMA to produkt Ikea, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA. Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb STORSTOMMA oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę prowadzi od lat bezpłatną, całodobową linię pomocową dostępną pod numerem 116 111. Co 2 minuty odbierany jest pod tym numerem telefon od dziecka lub nastolatka, które potrzebuje pomocy. Łącznie w ciągu roku odbieranych jest około 60 tys. połączeń i 13 tys. wiadomości online. Fundacja udziela pomocy jako telefon zaufania, wszystkim dzieciom i nastolatkom, nie tylko osobom LGBT+. Przedstawiciele Fundacji podkreślają, że zależy im na „inkluzywnej postawie" i chcą być „ponad podziałami".

Sam telefon zaufania może działać głownie dzięki wsparciu sponsorów i darczyńców. Przewidywany dochód ze sprzedaży tęczowej torby może umożliwić odebranie dodatkowych 10 tys. połączeń od potrzebujących pomocy dzieci i nastolatków.

Tegoroczna limitowana edycja torby w barwach tęczy, jest kontynuacją zeszłorocznej współpracy. W 2020 dochód ze sprzedaży toreb pozwolił na odebranie ponad 1300 telefonów od potrzebujących wsparcia. Ikea wspiera Fundację także w innych projektach.

Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł