Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy nie są lojalni sklepom. Robimy zakupy w aż 20 sieciach

Mimo pandemii w 2020 r. Polacy 325 razy zrobili zakupy spożywcze. Spadek w stosunku do 2019 r. wynosi tylko 10,9 proc.

Publikacja: 17.05.2021 21:00

Polacy nie są lojalni sklepom. Robimy zakupy w aż 20 sieciach

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Z badania GfK, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza, wynika, że częstotliwość zakupów spadła średnio o 10,9 proc. Najmniej w przypadku dyskontów (które i tak straciły 5,1 proc.), jednak dla hiper- czy supermarketów spadek wyniósł już ponad 10 proc., a najbardziej doświadczyły go sklepy specjalistyczne (13,4 proc.). Sklepy mają jednak z klientami inny, i to o wiele większy, problem.

– Tylko niewielka grupa koncentruje wydatki wokół jednej sieci. Przeciętny Kowalski w 2020 r. zrobił zakupy 325 razy, odwiedzając średnio aż 20 różnych sieci. Przy takiej konkurencji i częstotliwości zakupów utrzymanie lojalności to wyzwanie – mówi Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama