Reklama

Unilever wraca do gry o Polski rynek środków do prania z marką Surf

Koncern, który w latach 90. zawojował polski rynek z Polleną 2000, zamierza wrócić do gry w branży środków do prania – ze swoją globalną marką Surf.

Publikacja: 17.05.2016 22:00

Foto: 123RF

Wielu Polaków do dziś pamięta kampanię reklamową „Ociec prać", którą na początku lat 90. koncern Unilever wypromował proszek Pollena 2000 – flagowy produkt przejętej przez siebie bydgoskiej fabryki Polleny. Mimo tej kampanii Pollena 2000 przegrała z globalnymi markami, którymi wtedy zachwycili się polscy konsumenci i w 2002 Unilever wycofał ją z rynku.

Koncern zrezygnował też z walki o polski rynek detergentów (choć był tam obecny z marką Coccolino), na którym karty od kilku lat rozdają niemiecki Henkel i amerykański Procter&Gamble.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rynek luksusowy globalnie traci, ale w Polsce jest wyjątkowo dobrze
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Patronat Rzeczpospolitej
Żywność: współpraca, regulacje i inwestycje
Handel
Rosyjskie drewno zalewa Unię, choć jest objęte sankcjami
Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama