Polska najważniejszym rynkiem Lidla w regionie

W Polsce Lidl generuje 34 procent obrotów z całej Europy Środkowej i Wschodniej.

Aktualizacja: 20.06.2017 13:36 Publikacja: 20.06.2017 13:21

Polska najważniejszym rynkiem Lidla w regionie

Foto: Bloomberg

Sprzedaż Lidla w Europie Środkowej i Wschodniej osiągnęła w 2016 roku poziom 9,2 mld euro i wzrosły o 10 procent w stosunku do 2015. Nasz region odpowiada tym samym za 14 procent globalnych obrotów firmy. W ramach Europy Środkowej i Wschodniej największe obroty generuje, w naturalny sposób z uwagi na liczbę ludności i sklepów, Polska. Obroty Lidla w naszym kraju wyniosły, według serwisu dlahandlu.pl 13,7 mld złotych czyli 3,2 mld euro, co stanowiło 34 procent regionalnych obrotów. W Polsce Lidl rośnie bardzo szybko i kwestią czasu wydaje się przeskoczenie Auchan w rankingu sieci detalicznych i zajęcie drugiego miejsca. Analitycy oczekują też, że do 2021 roku obroty Lidla osiągną 1/3 wartości obrotów Biedronki, największej sieci sklepów w Polsce. Biedronka osiągnęła w Polsce w 2016 roku sprzedaż na poziomie 9,8 mld euro, czyli więcej niż Lidl w całym regionie.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Jacek Rutkowski po 22 latach przestaje być prezesem Amiki
Handel
Taliban dostarczy Putinowi owoce, przyprawy i dywany
Handel
Dotkliwy cios w portfele Amerykanów. Największa sieć sklepów podwyższy ceny przez cła
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym