Reklama

Polska najważniejszym rynkiem Lidla w regionie

W Polsce Lidl generuje 34 procent obrotów z całej Europy Środkowej i Wschodniej.

Aktualizacja: 20.06.2017 13:36 Publikacja: 20.06.2017 13:21

Polska najważniejszym rynkiem Lidla w regionie

Foto: Bloomberg

Sprzedaż Lidla w Europie Środkowej i Wschodniej osiągnęła w 2016 roku poziom 9,2 mld euro i wzrosły o 10 procent w stosunku do 2015. Nasz region odpowiada tym samym za 14 procent globalnych obrotów firmy. W ramach Europy Środkowej i Wschodniej największe obroty generuje, w naturalny sposób z uwagi na liczbę ludności i sklepów, Polska. Obroty Lidla w naszym kraju wyniosły, według serwisu dlahandlu.pl 13,7 mld złotych czyli 3,2 mld euro, co stanowiło 34 procent regionalnych obrotów. W Polsce Lidl rośnie bardzo szybko i kwestią czasu wydaje się przeskoczenie Auchan w rankingu sieci detalicznych i zajęcie drugiego miejsca. Analitycy oczekują też, że do 2021 roku obroty Lidla osiągną 1/3 wartości obrotów Biedronki, największej sieci sklepów w Polsce. Biedronka osiągnęła w Polsce w 2016 roku sprzedaż na poziomie 9,8 mld euro, czyli więcej niż Lidl w całym regionie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama