Materiał powstał we współpracy z Mastercard
Przy płaceniu za codzienne zakupy Polacy wciąż najchętniej korzystają z gotówki. Za jej pomocą rozliczanych jest około dwóch trzecich transakcji.
Jednak od lat widoczny jest systematyczny wzrost wartości obrotu bezgotówkowego. Konsumenci coraz częściej wybierają kartę płatniczą lub smartfon pozwalający na płacenie zbliżeniowe, uznając tę metodę za bezpieczną, szybką i wygodną.
Klienci głosują kartami
Powody, które zachęcają konsumentów do sięgnięcia po kartę lub telefon w czasie zakupów, mogą się też stać źródłem korzyści dla sprzedawców. Dlaczego? Jak pokazują wyniki badania Mastercard, połowa Polaków zadeklarowała, że w placówce handlowej, która umożliwia płatności bezgotówkowe, będzie kupować częściej, dwie trzecie respondentów poleci ją innym, a jedna trzecia jest gotowa wydawać przy takiej płatności wyższe kwoty.
Przedsiębiorca przyjmujący płatności kartą może więc liczyć na przyciągnięcie i zyskanie lojalności szerszej grupy klientów, a także na wyższą średnią wartość koszyka zakupowego, ponieważ konsument nie jest ograniczony ilością gotówki, którą akurat ma w portfelu.