"Mimo spadku ogólnego wskaźnika koniunktury, ogólna sytuacja przedsiębiorstw handlowych została przez nie oceniona jako dobra - saldo odpowiedzi na to pytanie wyniosło plus 3,5 punktu" - napisano w raporcie z badań.

"Na aktualne saldo złożył się następujący rozkład odpowiedzi: 23,1 proc. badanych przedsiębiorstw uznało ogólną kondycję swojego przedsiębiorstwa za dobrą, 57,4 proc. ankietowanych za średnią, natomiast 19,6 proc. za słabą" - dodano.

IRG SGH podaje, że w II kwartale w najlepszej sytuacji były przedsiębiorstwa handlowe działające w branżach: pojazdów mechanicznych i części, mebli i sprzętu oświetleniowego, paliw i chemikaliów przemysłowych oraz wyrobów farmaceutycznych, medycznych, kosmetyków i artykułów toaletowych.

"Podobnie jak w poprzednim kwartale, możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały następujące czynniki: konkurencja, niedostateczny popyt oraz koszty zatrudnienia pracowników" - wskazują autorzy opracowania.