Reklama

Wagony dla II linii metra przyjadą do stolicy z Nowego Sącza

Do Warszawy przyjadą wagony pociągów dla drugiej linii warszawskiego metra wyprodukowane przez nowosądecki Newag. Wagony zostaną przywiezione przez PKP Cargo. Pociągi muszą jeszcze uzyskać niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa i odbyć przejazdy próbne

Publikacja: 29.04.2013 16:05

Jak poinformował rzecznik PKP Cargo Przemysław Przybylski, pociąg w którym zestawiono wagony dla metra wraz z wagonami ochronnymi, ruszy ze stacji w Nowym Sączu w poniedziałek o godz. 14.24, a na stację Warszawa Okęcie dojedzie we wtorek o godz. 4.45.

Rzecznik warszawskiego metra Krzysztof Malawko powiedział, że wagony zostaną stamtąd przeprowadzone na stację techniczną metra na warszawskich Kabatach. Tam zostaną przygotowane do testów. Wyjaśnił, że pociągi muszą jeszcze uzyskać niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa i odbyć przejazdy próbne. - Na pewno te pociągi nie będą wozić pasażerów, dopóki nie będziemy mieć absolutnej pewności, że są bezpieczne - zapewnił. - Planujemy, że pierwszy pociąg Inspiro będzie mógł przewieźć pasażerów we wrześniu tego roku - dodał Malawko.

PKP Cargo planuje, że w ciągu roku uruchomi 25 pociągów z wagonami dla II linii warszawskiego metra.

Pierwszy pociąg Inspiro już jest w stolicy. W połowie stycznia br. odbyła się jego uroczysta prezentacja.

Konsorcjum firm Siemens i Newag ma wyprodukować dla warszawskiego metra 35 sześciowagonowych pociągów. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto. Cena była głównym kryterium wyboru oferty, ale pod uwagę były brane także zużycie energii elektrycznej (20 proc.), system utrzymania pojazdu (20 proc.), ekologia (8 proc.) oraz wydłużenie gwarancji powyżej 30 miesięcy (2 proc.). Konsorcjum Siemens i Newag otrzymało 100 pkt na 100 możliwych.

Reklama
Reklama

Z 35 nowych składów 20 ma obsługiwać budowany centralny odcinek II linii podziemnej kolejki, a pozostałe - pierwszą istniejącą linię. Nowe pociągi różnią się od tych, które jeżdżą obecnie; są jednoprzestrzenne, tzn. nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu.

Zakup 20 z 35 składów, prace projektowe całej II linii metra oraz budowa jej centralnego odcinka mają być dofinansowane ze środków UE. Wniosek złożony przez ratusz w ub. r. opiewa na 5,3 mld zł, a dofinansowanie ma wynieść 2,9 mld zł.

Finanse
Zamożnych Polaków przybywa, progi private bankingu za niskie?
Finanse
Technologie odpowiedzią na cyberzagrożenia
Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama