Ranking obejmujący 17 ośrodków z siedmiu państw regionu potwierdza, iż pierwsze miejsce pod względem wynajętej powierzchni targowej w 2012 r. bezapelacyjnie dzierżą MTP (412 tys. mkw), na drugim miejscu są Targi Brno (197 tys. mkw), na trzecim Targi Kielce (180 tys. mkw). Pod względem liczby wystawców liderem z liczbą 11 tys. uczestników są także MTP. Na drugim miejscu znalazły się TK (5,6 tys. wystawców) oraz Targi Brno (5,3 tys.).
Maj przyniósł rozstrzygnięcia plebiscytów o Złoty Medal – Wybór Konsumentów, które odbywały się poprzez głosowanie internetowe w Strefach Mistrzów w ramach targów organizowanych w kwietniu. Te prestiżowe wyróżnienia, firmowane przez MTP, mają istotne znaczenie dla laureatów i pozostałych wystawców.
11 tys. złotych wystawców w zeszłym roku prezentowało swoją ofertę na MTP
Zwycięzcą konkursu i zdobywcą Złotego Medalu – Wybór Konsumentów targów LOOK 2013 jest farba do włosów Artistique Experience firmy Artistique Nederland z Holandii. Produkt zgłoszony przez P. H. Progress z Wrześni uzyskał łącznie ponad 38 proc. wszystkich regulaminowo oddanych głosów. Drugie miejsce, z niewielką stratą do lidera, zajęła kolekcja mebli fryzjerskich Reflection zaprojektowana i wykonana przez firmę Ayala Wojciech Wierzchowski, Agnieszka Hankiewicz z Piaseczna.
Rozstrzygnięte zostało również, niezwykle emocjonujące, głosowanie na najlepszy zdaniem konsumentów produkt targów Poznań Media Expo 2013. Różnicą zaledwie 0,79 proc. głosów zwyciężyła antena satelitarna COR 900 SA zgłoszona przez olsztyńską firmę Corab (produkt uzyskał 29 proc. głosów). Drugie miejsce zajął TVP Stream zgłoszony przez Telewizję Polską Warszawa (28 proc.) głosów.