Dwa dni później, koncepcję nowego logotypu – z motywem sprężyny wrysowanym w kontur mapy kraju - przyjęła międzyresortowa Rada Promocji Polski.
- Zasady komunikacji marki Polska zaczynają obowiązywać i są respektowane – podkreślał po spotkaniu minister Radosław Sikorski, który 5 czerwca przewodniczył posiedzeniu rady. Jak zaznaczał telewizyjny spot (emitowany w CNN, BBC, CNN, Eurosport i SkyNews) zbiera dobre recenzje.
Sprężynowy logotyp opracowała brytyjska firma doradztwa marketingowego Saffron Brand, której współzałożycielem był światowej sławy ekspert od budowy marek (także miast i państw), zmarły w kwietniu br, Wally Olins. Motyw sprężyny nawiązuje do koncepcji „Creative Tension", którą Olins wypracował i ogłosił w 2004 roku.
Zleceniodawca nowego logo, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które zrzesza agencje reklamowe i domu mediowe, zapłaciło za nie ok. milion złotych z własnych funduszy.
Kampania wizerunkowa „Polska. Spring into New" ma wypromować w świecie sukces transformacji i zmian w naszym kraju w ciągu ostatnich 25 lat. Jak podkreśla MSZ, jej autorzy wykorzystują ideę sprężyny jako symbolu energii napędzającej do pozytywnych zmian, dynamizmu, kreatywności i innowacyjności Polaków.