Prawie 10 proc. dorosłych mieszkańców Unii Europejskiej nadal się kształci, podczas gdy w Polsce ten odsetek nie przekracza 5 proc. – przypomina Polska Izba Firm Szkoleniowych, inicjator Dni Uczenia się Dorosłych, kampanii społecznej, która ma popularyzować wśród Polaków znaną na Zachodzie ideę Lifelong Learning, czyli nauki przez całe życie.
– Wzorujemy się na innych krajach Unii. Tam, szczególnie w Wielkiej Brytanii, od lat tradycyjnie organizuje się Tydzień Uczenia się Dorosłych – wyjaśnia Bożena Ziemniewicz, pełnomocnik regionalny PIFS w Łodzi.
To właśnie tam, w centrum handlowo-rozrywkowym Manufaktura, odbędą się główne imprezy kampanii zaplanowanej na 9 i 10 maja (m.in. pokazy szkoleń z różnych dziedzin). Ale na akcje zachęcające do nauki można też liczyć w kilku innych miastach, m.in. w Warszawie.
PIFS chce też zachęcać firmy do inwestowania w rozwój swych pracowników. Także te małe i średnie, z których tylko 40 proc. korzysta z dostępnej oferty szkoleniowej. Co więcej, ok. 80 proc. małych i średnich przedsiębiorstw pozostaje poza zasięgiem tańszych szkoleń dofinansowywanych z unijnego programu EFS. – A przecież to właśnie do nich jest w dużej mierze kierowany program operacyjny „Kapitał ludzki” – przypomina Andrzej Lech z Warszawskiego Instytutu Bankowości.
Więcej o kampanii: [link=http://]www.dniuczeniasiedoroslych.pl[/link]