Reklama

Koronawirus. Szczepionka Pfizera jeszcze skuteczniejsza

Szczepionka Pfizer/BioNTech chroni przed objawowym zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2 w 97 procentach.

Publikacja: 11.03.2021 13:23

Koronawirus. Szczepionka Pfizera jeszcze skuteczniejsza

Foto: AFP

Z opublikowanych przed dopuszczeniem szczepionki Pfizer/BioNTech do użycia m.in. w USA i UE wyników trzeciej fazy badań klinicznych wynikało, że szczepionka oparta na technologii mRNA jest skuteczna w 95 procentach.

Teraz - jak wynika z danych zebranych przez firmę w czasie szczepień w Izraelu - skuteczność szczepionki szacuje się na 97 procent.

Na podstawie danych z Izraela Pfizer/BioNTech szacuje, że szczepionka na COVID-19 opracowana przez ten koncern i firmę BioNTech chroni przed bezobjawowym zakażeniem w 94 procentach. Dane zebrano między 17 stycznia a 6 marca.

Wcześniej podawano - w oparciu o dane zebrane między 20 grudnia a 1 lutego, że skuteczność szczepionki Pfizer/BioNTech w ochronie przed objawowym zakażeniem wynosi 94 procent, a przed bezobjawowym - 92 proc.

W Izraelu dwie dawki szczepionki przeciwko COVID-19 otrzymało już ok. 40 proc. mieszkańców kraju. Żaden inny kraj nie prowadzi tak szybko programu ogólnokrajowych szczepień.

Reklama
Reklama

Co najmniej jedną dawkę szczepionki otrzymało w Izraelu ponad 5 mln osób - a więc ponad połowa z 9,3 mln mieszkańców kraju.

Szczepionkę Pfizer/BioNTech dopuszczono do użycia m.in. w USA i UE.

Leki i terapie
Więcej możliwości leczenia dla kobiet z chorobami nowotworowymi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Leki i terapie
„Historyczna” lista refundacyjna. 50 nowych terapii dla pacjentów
Leki i terapie
Popularny lek na otyłość a ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych
Leki i terapie
Seniorzy nadużywają leków za darmo. Poznaliśmy dane
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Leki i terapie
Leczymy 300 tys. pacjentów za 11 mld złotych
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama