Reklama

Mocne uderzenie w świąteczny stół

Rosnące ceny będą widoczne zarówno na świątecznym stole, jak i pod choinką. Ucierpią zwłaszcza dzieci, bo na ich prezentach zaoszczędzą rodzice.

Publikacja: 08.12.2022 03:00

Mocne uderzenie w świąteczny stół

Foto: PAP/Wojciech Pacewicz

Przez szalejącą inflację i pogarszającą się sytuację w gospodarce, 61,4 proc. Polaków zamierza w tym roku oszczędzać na prezentach świątecznych dla swoich dzieci – wynika z badania UCE RESEARCH dla Grupy SkipWish. Uczestnicy sondażu poinformowali też, w jaki sposób zamierzają oszczędzać na prezentach świątecznych dla swoich dzieci: 54,5 proc. ankietowanych kupi upominki głównie w promocjach. Maciej Tygielski, ekspert rynku retailowego, dyrektor zarządzający Grupą SkipWish, przypomina o wynikach badań sprzed roku i dwóch lat. Wówczas niecałe 30 proc. Polaków deklarowało zakup prezentów mikołajkowych i bożonarodzeniowych w ramach akcji rabatowych. Z kolei 42,6 proc. badanych przeznaczy na podarunki mniejszą kwotę niż rok temu. 34 proc. poszuka ich w tańszych kategoriach produktowych, a 26,8 proc. zmniejszy ilość upominków.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Dane gospodarcze
Amerykańska inflacja pozytywnie zaskoczyła inwestorów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Dane gospodarcze
GUS: Stopa bezrobocia rejestrowanego we wrześniu jeszcze w górę
Dane gospodarcze
Sprzedaż detaliczna z solidnym wzrostem. Dane GUS za wrzesień zgodne z prognozami
Dane gospodarcze
Silne dane o produkcji przemysłowej. Wrzesień był wyraźnie lepszy od prognoz
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane gospodarcze
Chiński PKB wzrósł o 4,8 proc., ale mocno spadły inwestycje
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama