Przez szalejącą inflację i pogarszającą się sytuację w gospodarce, 61,4 proc. Polaków zamierza w tym roku oszczędzać na prezentach świątecznych dla swoich dzieci – wynika z badania UCE RESEARCH dla Grupy SkipWish. Uczestnicy sondażu poinformowali też, w jaki sposób zamierzają oszczędzać na prezentach świątecznych dla swoich dzieci: 54,5 proc. ankietowanych kupi upominki głównie w promocjach. Maciej Tygielski, ekspert rynku retailowego, dyrektor zarządzający Grupą SkipWish, przypomina o wynikach badań sprzed roku i dwóch lat. Wówczas niecałe 30 proc. Polaków deklarowało zakup prezentów mikołajkowych i bożonarodzeniowych w ramach akcji rabatowych. Z kolei 42,6 proc. badanych przeznaczy na podarunki mniejszą kwotę niż rok temu. 34 proc. poszuka ich w tańszych kategoriach produktowych, a 26,8 proc. zmniejszy ilość upominków.