Pandemia: Kanada będzie promować wakacje krajowe

Kanadyjski rząd przeznaczy 30 milionów dolarów kanadyjskich na wsparcie lokalnych władz w promocji wakacji na „własnym podwórku". Z powodu zamknięcia granic kraju przez pandemię koronawirusa Kanadyjczycy w tym roku muszą zrezygnować z egzotycznych wakacji.

Aktualizacja: 31.05.2020 15:40 Publikacja: 31.05.2020 13:45

Wodospad Niagara na granicy Kanady i USA

Foto: Bloomberg

ula

Destination Canada, kanadyjska agencja zajmująca się promocją turystyki za granicą, ma już wkrótce ogłosić nowy program skierowany do własnych obywateli - informuje agencja Reuters.

W Kanadzie na COVID-19 zmarło już pond 7 tys. osób. Granice kraju zamknięte są do marca, a poszczególne prowincje wprowadziły własne restrykcje, zakazując niepotrzebnych podróży i wyjazdów, nakazując obywatelom pozostanie w miejscu zamieszkania. Kanadyjskie władze nie spieszą się z otwarciem granic zewnętrznych, co oznacza, że Kanadyjczycy raczej w te wakacje nie pojada w egzotyczne miejsca, ale także goście z zagranicy nie przyjadą na wakacje do Kanady, co dla tamtejszego przemysłu turystycznego możne okazać się sporym problemem.

Dlatego też rząd chce przekonać Kanadyjczyków, że wakacje "na własnym podwórku" też mogą być atrakcyjne.

Według oficjalnych danych 42 proc. firm z sektora turystycznego zgłosiło spadek przychodów o ponad 50 procent. Według Kanadyjskiego Przemysłu Turystycznego stopa bezrobocia w tym sektorze sięgnęła 28 proc. Według danych z końca 2018 r. jedno na 11 miejsc pracy w Kanadzie było bezpośrednio związane z turystyką.

Turystyka jest dla kanadyjskiej gospodarki bardzo istotna, ponieważ odpowiada za tworzenie wielu lokalnych miejsc pracy. Niestety pandemia w ten sektor uderzyła wyjątkowo mocno. Melanie Joly, ministra Rozwoju Gospodarczego i Języków Urzędowych zapewniła, że rząd nie pozostawi tego sektora gospodarki bez wsparcia.

Według rzecznika biura minister Joly po raz pierwszy w historii Destination Canada sfinansuje promocje turystyki krajowej. Władze w każdej z 10 prowincji oraz trzech kanadyjskich terytoriów same zdecydują, w jaki sposób chcą wykorzystać pieniądze, które dostana na promocję – informuje agencja Reutera.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne