Reklama
Rozwiń
Reklama

Mercedesy się świetnie sprzedają

Daimler, właściciel marki Mercedes-Benz zanotował 39 proc. wzrost zysku netto w ostatnim kwartale 2011 r. Najlepiej sprzedawały się SUVy klasy M

Aktualizacja: 09.02.2012 10:48 Publikacja: 09.02.2012 10:40

Dieter Zetsche, dyrektor zarządzający Daimler AG

Dieter Zetsche, dyrektor zarządzający Daimler AG

Foto: Bloomberg

Zyski operacyjny  koncernu w IV kw. 2011 r. wzrósł do 2,18 mld euro z 1,56 mld euro rok wcześniej i był bliski oczekiwań analityków. Sprzedaż  w tym okresie wzrosła o 10 proc. do 29,1 mld euro.

W całym 2011 r. zysk netto Daimlera wzrósł o 29 proc. do 6,03 mld euro. Największy na świcie producent samochodów ciężarowych spodziewa się w tym roku zysku operacyjnego podobnego w skali do wyniku osiągniętego w 2011 r.

Daimler zaproponował wypłatę dywidendy za 2011 r. w wysokości 2,2 euro za akcję. W zeszłym roku dywidenda wyniosła 1,85 euro za papier.

Chcemy być pierwsi

Daimler stara się odebrać miejsce lidera w segmencie aut luksusowych od BMW. W zeszłym roku spadł jednak na trzecie miejsce, bo wyprzedził go Volkswagen ze swoimi modelami Audi.

- Kiedy w pełni wykorzystamy nasz potencjał wyprzedzimy znacznie konkurencję i  staniemy się stałym liderem . To jest właśnie nasz główny cel – mówi Dieter Zetsche, dyrektor zarządzający Daimlera.

Reklama
Reklama

Aby odstawić w tym wyścigu rywali Mercedes planuje zaprezentować 10 nowych modeli do 2015 r. m.in. auta kompaktowe, CLS Shooting Brake i nową wersję coupe.

W 2012 r, Mercedes chce przebić zeszłorocznych dostaw, która była na poziomie 1,26 mln i rosnąc szybciej niż prognoza dla całego rynku motoryzacyjnego, która zakłada 4 proc. dynamikę

Ma w tym pomóc nowa B-klasa i hatchback klasy A, które maja przykuć uwagę młodszych kierowców. Firma planuje także podwoić ilość wariantów klasy S do sześciu, po tym jak w 2013 r. zostanie przedstawiony nowy model.

Mercedes planuje wydać 2 mld euro na rozwój produkcji w Chinach oraz zainwestuje 2,4 mld dol. w fabrykę w USA. Koncern planuje także otwarcie nowej fabryki na Węgrzech, co będzie kosztowało 800 mln euro.

Zyski operacyjny  koncernu w IV kw. 2011 r. wzrósł do 2,18 mld euro z 1,56 mld euro rok wcześniej i był bliski oczekiwań analityków. Sprzedaż  w tym okresie wzrosła o 10 proc. do 29,1 mld euro.

W całym 2011 r. zysk netto Daimlera wzrósł o 29 proc. do 6,03 mld euro. Największy na świcie producent samochodów ciężarowych spodziewa się w tym roku zysku operacyjnego podobnego w skali do wyniku osiągniętego w 2011 r.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama