Zyski operacyjny koncernu w IV kw. 2011 r. wzrósł do 2,18 mld euro z 1,56 mld euro rok wcześniej i był bliski oczekiwań analityków. Sprzedaż w tym okresie wzrosła o 10 proc. do 29,1 mld euro.
W całym 2011 r. zysk netto Daimlera wzrósł o 29 proc. do 6,03 mld euro. Największy na świcie producent samochodów ciężarowych spodziewa się w tym roku zysku operacyjnego podobnego w skali do wyniku osiągniętego w 2011 r.
Daimler zaproponował wypłatę dywidendy za 2011 r. w wysokości 2,2 euro za akcję. W zeszłym roku dywidenda wyniosła 1,85 euro za papier.
Chcemy być pierwsi
Daimler stara się odebrać miejsce lidera w segmencie aut luksusowych od BMW. W zeszłym roku spadł jednak na trzecie miejsce, bo wyprzedził go Volkswagen ze swoimi modelami Audi.
- Kiedy w pełni wykorzystamy nasz potencjał wyprzedzimy znacznie konkurencję i staniemy się stałym liderem . To jest właśnie nasz główny cel – mówi Dieter Zetsche, dyrektor zarządzający Daimlera.