W efekcie we wtorek przed południem za akcje Inter Carsu płacono nawet o ponad 10 proc. mniej niż na zamknięciu poprzednich notowań. Spadkom towarzyszą najwyższe na całym rynku obroty sięgające kilkudziesięciu mln zł.
W ostatnim kwartale 2015 r. Inter Cars zarobił na czysto 9,1 mln zł, o 75 proc. mniej niż w takim samym okresie 2014 roku. Tymczasem prognozy analityków zakładały 51 mln zł zysku.
Zysk operacyjny skurczył się do 15,6 mln zł, co oznacza spadek o blisko 67 proc. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1107 mln zł i były o 22 proc. wyższe, jak w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Spadek zysków nie pozostał bez wpływu na osiągane marże grupy. Rentowność operacyjna grupy obniżyła się do 1,2 proc. z 4,4 proc. zanotowanych w porównywalnym okresie poprzedniego roku
Jak podała spółka, wpływ na marże miał przede wszystkim: znaczący wzrost sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych oraz znaczący wzrost sprzedaży towarów nisko-marżowych, przede wszystkim opon.
W całym 2015 r. grupa miała 157,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 177,7 mln zł zysku przed rokiem, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4,8 mld zł w porównaniu z 3,96 mld zł rok wcześniej.