Niemieckie marki zdominowały polski rynek używanych aut

Audi A4 to najbardziej poszukiwany samochodów na polskim rynku wtórnym. Raport pokazujący preferencje kupujących używane samochody po raz kolejny przygotował internetowy serwis OtoMoto. Na kolejnych miejscach znalazły się Volkswagen Golf oraz BMW 3.

Publikacja: 02.11.2016 21:46

Niemieckie marki zdominowały polski rynek używanych aut

Foto: Fotorzepa, Kuba Krzysiak kk Kuba Krzysiak

Niemieckie marki bezapelacyjnie wygrywają w preferencjach Polaków. W trzecim kwartale nie tylko wspomniana trójka reprezentowała motoryzację naszego zachodniego sąsiada: auta z Niemiec zdominowały całą pierwszą dziesiątkę najczęściej wyszukiwanych samochodów. Na czwartym miejscu znalazł się bowiem Opel Astra, Za nim Volkswagen Passat, następnie Audi A6, BMW 5 oraz Audi A3. Dopiero na miejscu dziewiątym sklasyfikowano Skodę Octavię, nawiasem mówiąc także prawie niemiecką, bo należącą do koncernu Volkswagena. Za nią znalazł się Ford Focus.

OtoMoto podkreśla, że niemieckie koncerny dominują na polskim rynku aut używanych nieprzerwanie od 2013 roku. Zmieniają się natomiast preferencje co do napędu. O ile jeszcze kilka lat temu dużą część poszukujących używanego auta nastawiała się na diesle, to teraz zdecydowanie częściej preferowane są silniki benzynowe. Wyraźnie spadkowy trend ma również zainteresowanie samochodami wyposażonymi w instalację LPG. Jeśli w 2013 roku takich aut poszukiwało 26 proc. korzystających z serwisu, to w rok później ich odsetek zmalał do 22 proc., a teraz skurczył się do zaledwie 19 proc.

W kategorii nadwozia tradycyjnie królują sedany, hatchbacki oraz kombi, przy czym każdy z typów stanowi około 23 proc. w całej kategorii. Rośnie popularność SUVów, o które w trzecim kwartale pytało o połowię więcej osób niż rok wcześniej. W przypadku skrzyni biegów, większość wybiera manualne – 38 proc., podczas gdy automatyczne skrzynie chciałoby mieć 23 proc. kupujących.

Co z cenami? Według OtoMoto, największa część użytkowników serwisu – około dwóch trzecich - zainteresowana była samochodami w cenie do 20 tys. złotych. Największym zainteresowaniem cieszyły się modele pochodzące z roczników 2010-2015, kolejny popularny przedział to lata 2005-2009.

Wiele wskazuje, że ten rok przyniesie duży wzrost sprzedaży na rynku wtórnym. Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w sierpniu zarejestrowano prawie 82,6 tys. aut sprowadzonych z zagranicznych rynków wtórnych, głównie z Niemiec. To o przeszło jedna czwarta więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Poza lipcem, wszystkie tegoroczne miesiące przyniosły wzrost importu używanych samochodów, ale sierpniowy okazał się największy. W sumie od początku roku rejestracje sprowadzonych samochodów przekroczyły 615,5 tys. sztuk, co daje wzrost o 15 proc. w porównaniu do pierwszych ośmiu miesięcy 2015 roku.

Według raportu firmy AAA Auto działającej na motoryzacyjnym rynku wtórnym krajów Europy Środkowo-Wschodniej, we wrześniu w autokomisach i ogłoszeniach internetowych pokazało się 169 tys. ofert sprzedaży aut używanych – o 17 tys. więcej niż w sierpniu. Średni przebieg oferowanych aut przekraczał 174 tys. kilometrów, a średni rocznik sięgał 11 lat.

Niemieckie marki bezapelacyjnie wygrywają w preferencjach Polaków. W trzecim kwartale nie tylko wspomniana trójka reprezentowała motoryzację naszego zachodniego sąsiada: auta z Niemiec zdominowały całą pierwszą dziesiątkę najczęściej wyszukiwanych samochodów. Na czwartym miejscu znalazł się bowiem Opel Astra, Za nim Volkswagen Passat, następnie Audi A6, BMW 5 oraz Audi A3. Dopiero na miejscu dziewiątym sklasyfikowano Skodę Octavię, nawiasem mówiąc także prawie niemiecką, bo należącą do koncernu Volkswagena. Za nią znalazł się Ford Focus.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!