Reklama

Orlen stawia na sklepy i usługi kurierskie

Koncern chce w pięć lat uruchomić poza stacjami paliw ok. 900 obiektów sklepowo-gastronomicznych. Powstanie też ok. 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek.

Aktualizacja: 08.02.2021 21:45 Publikacja: 08.02.2021 21:00

Daniel Obajtek, prezes Orlenu, zapewnia, że koncern, rozwijając sprzedaż detaliczną, chce wykorzysta

Daniel Obajtek, prezes Orlenu, zapewnia, że koncern, rozwijając sprzedaż detaliczną, chce wykorzystać potencjał Ruchu.

Foto: PKN Orlen

Do 2030 r. grupa PKN Orlen chce wydać ok. 11 mld zł na inwestycje w biznes detaliczny, jeden z pięciu kluczowych obszarów działalności koncernu. Firma liczy, że dzięki nim zysk EBITDA wzrośnie w detalu do ok. 5 mld zł rocznie. W ubiegłym roku sięgał 3,3 mld zł i był najwyższy w historii Orlenu.

Część z zaplanowanych wydatków zostanie przeznaczona na uruchomienie i rozwój punktów sprzedaży pozapaliwowej, które będą funkcjonować na rynku pod nową marką Orlen w Ruchu. To inicjatywa pod wspólnym patronatem płockiej firmy i niedawno przejętego przez nią Ruchu. W nowych obiektach sprzedawane będą m.in. produkty gastronomiczne i spożywcze, dotychczas dostępne na stacjach paliw Orlenu. Istotna część oferty zostanie oparta na produktach już sprzedawanych pod własnymi markami spółki.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama