Administracja federalna w USA wyznaczyła niedawno nową datę spełnienia wymogów odnośnie pełnego zaszczepienia pracowników (lub cotygodniowego testowania) u dużych pracodawców. Datą graniczną ma być teraz 9 lutego 2022. Starbucks postanowił jednak nie czekać do lutego i w informacji przesłanej pracownikom przekazał, że do 10 stycznia muszą ujawnić, czy są w pełni zaszczepieni.

W przesłanym 27 grudnia przez dyrektora operacyjnego Johna Culvera memo do pracowników, do którego dotarł Reuters, Starbucks poinformował swoich 220 tys. pracowników, że jeżeli nie są zaszczepieni i nie chcą tego zmienić, to mogą poddawać się badaniom raz w tygodniu i są odpowiedzialni za pozyskiwanie testów oraz przedstawianie wyników.

Czytaj więcej

USA: Lekarze w kolejnym stanie stracą pracę, jeśli nie przyjmą trzeciej dawki

Koncern chce uniknąć zamykania swoich placówek w trakcie kolejnej fali pandemii, która nabiera dynamiki wskutek nowej mutacji Omikron. Jasny status zdrowotny pracowników pozwoli firmie lepiej funkcjonować i mieć nadzieję na to, że ewentualne przestoje będą spowodowane czynnikami obiektywnymi.

Starbucks ma, podobnie jak wiele innych firm, problemy z przestojami związanymi z załamaniem się łańcucha dostaw. Okresowo doświadczane są braki konkretnych składników produktów lub niektóre lokale są chwilowo zamykane z powodu braku dostaw. Ogólnie jednak aktualnie koncern funkcjonuje bez większych przestojów.

Obowiązek szczepienia lub testowania został wprowadzony już przeze wiele amerykańskich firm – wymagają tego już np. linie lotnicze. Federalne wymogi, które będą obowiązywać od lutego wprowadzą obowiązek stosowania takich rozwiązań przez wszystkich większych pracodawców w USA.

Czytaj więcej

USA: Siły powietrzne zwalniają ze służby 27 osób, które nie chciały się szczepić