Materiał powstał we współpracy z Volkswagen Financial Services

W połowie listopada w Polsce zarejestrowanych było ponad 15 tys. aut elektrycznych i ponad 16 tys. hybryd ładowanych z gniazdka. Łącznie zelektryfikowanych samochodów jest w kraju ponad 31,6 tys.

Duże zainteresowanie elektrykami

Program „Mój elektryk" dostępny jest dla klientów indywidualnych od lipca br., a od listopada rozszerzył się także o dofinansowanie leasingu. Dopłaty mogą sprawić, że park elektrycznych samochodów szybko się powiększy. Aż jedna czwarta z kierowców deklarujących zakup nowego samochodu w najbliższym kwartale rozważa kupno auta elektrycznego – tak wynika z badania „Indeks rynku moto VWFS", przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services na reprezentatywnej grupie Polaków w październiku br.

Duży wpływ na taką decyzję ma możliwość skorzystania z dofinansowania przy zakupie – jest to ważna zachęta dla niemal połowy (49 proc.) ankietowanych. – Od samochodów elektrycznych nie ma odwrotu. Nasze badania potwierdzają, że program „Mój elektryk" spowodował wzrost zainteresowania zakupem ekosamochodów wśród prywatnych nabywców – ocenia dyrektor marketingu i brand managementu w

Volkswagen Financial Services Polska Daria Zielaskiewicz.

Od 17 listopada tego roku – wraz z rozszerzeniem programu „Mój elektryk" m.in. o przedsiębiorców, stowarzyszenia i fundacje, spółdzielnie czy kościoły oraz związki wyznaniowe – Volkswagen Financial Services przyjmuje wnioski o leasing aut elektrycznych z dofinansowaniem w ramach tego programu. Dopłata wyraźnie zmniejszy koszt wymiany samochodu na elektryczny.

Niższe koszty elektryka

Małym firmom i przedsiębiorcom łatwiej będzie teraz sięgnąć po dopłaty do elektrycznych aut. Sprzedawca w salonie jednej z marek Grupy Volkswagen: VW, Audi, SEAT, ŠKODA oraz VW Samochody Dostawcze, wypełni wraz z klientem wniosek o dotację i pomoże w jego procedowaniu. Następnie na podstawie parametrów wybranej przez klienta oferty leasingowej na samochód elektryczny, dobierze i przedstawi najkorzystniejszą ofertę leasingu z uwzględnieniem dofinansowania.

Dopłata do leasingu pojazdu elektrycznego pozwoli obniżyć koszt miesięcznej opłaty leasingowej nawet o kilkaset złotych. Dla przykładu koszt miesięcznej raty leasingowej za nowego elektrycznego Volkswagena ID.3 w ofercie Lease & Care dla firm na okres 48 miesięcy, z limitem 15 tys. km rocznie, dzięki dopłacie w ramach programu „Mój elektryk" można obniżyć nawet do 986 zł netto miesięcznie. Inny model z rodziny marek Grupy Volkswagen – ŠKODA Enyaq iV 60 w ofercie ŠKODA Leasing Niskich Rat można użytkować już za 1319 zł netto miesięcznie (przy umowie na 48 miesięcy). Przy takich kosztach samochody elektryczne stanowią atrakcyjną alternatywę dla porównywalnych pod względem osiągów modeli z silnikami konwencjonalnymi.

Klienci indywidualni, przedsiębiorcy oraz mikrofirmy, które chcą zmienić samochód na elektryczny, to nie wszystko. Coraz częściej także większe firmy, które mają dużą flotę pojazdów, idą w kierunku ekologicznych rozwiązań. Z myślą o nich Volkswagen Financial Services zaproponował e-konsulting. Rozwiązanie to pomaga firmom zaplanować wymianę pojazdów z tradycyjnym napędem na PHEV lub BEV bez ograniczania jej mobilności, a przy tym przynieść korzyści, np. poprzez obniżenie kosztów paliwa i redukcji emisji CO2. Teraz dzięki jeszcze większej atrakcyjności cenowej modeli elektrycznych firmy mają szansę na osiągnięcie niższego TCO (całkowitego kosztu posiadania) takich samochodów.

Materiał powstał we współpracy z Volkswagen Financial Services