Rekordowe przychody Mlekovity i Mlekpolu

Dwie największe spółdzielnie mleczarskie w Polsce miały w 2010 r. po ponad 2,5 mld zł przychodów

Publikacja: 31.03.2011 03:46

W branży mleczarskiej dla nikogo nie jest tajemnicą, że Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego i Mlekpol z Grajewa walczą o palmę pierwszeństwa na rynku. Przez ostatnie lata zdecydowanym liderem był Mlekpol, właściciel marki Łaciate. Jeszcze w 2009 r. jego przychody były o niemal 370 mln zł wyższe od tych, które zanotowała wówczas Mlekovita (prawie 1,9 mld zł).

Jednak w 2010 r. dystans między obiema firmami skurczył się do ok. 3 mln zł. W ubiegłym roku Mlekovita zwiększyła przychody o 32 proc., do ok. 2508 mln zł. W tym samym czasie Mlekpol poprawił sprzedaż o niemal jedną dziesiątą, do ok. 2511 mln zł.

– W 2011 r.  obie firmy skorzystały na dobrej koniunkturze w branży – komentuje Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich. Natomiast dodatkowy skok Mlekovity to efekt jej silnej pozycji za granicą. Eksport stanowi ok. 30 proc. jej przychodów i w 2010 r. urósł o 10 proc. Udział sprzedaży zagranicznej w przychodach Mlekopolu wynosi natomiast 13 proc.

Mlekpol może pochwalić się wyższym zyskiem. W 2010 r. zarobił na czysto prawie 35 mln zł. Wynik Mlekovity wyniósł 30,5 mln zł.

W tym roku walka między konkurentami będzie równie ostra. Mlekpol wyda na inwestycje ok. 100 mln zł. Wydatki Mlekovity sięgną 80 mln zł.

W branży mleczarskiej dla nikogo nie jest tajemnicą, że Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego i Mlekpol z Grajewa walczą o palmę pierwszeństwa na rynku. Przez ostatnie lata zdecydowanym liderem był Mlekpol, właściciel marki Łaciate. Jeszcze w 2009 r. jego przychody były o niemal 370 mln zł wyższe od tych, które zanotowała wówczas Mlekovita (prawie 1,9 mld zł).

Jednak w 2010 r. dystans między obiema firmami skurczył się do ok. 3 mln zł. W ubiegłym roku Mlekovita zwiększyła przychody o 32 proc., do ok. 2508 mln zł. W tym samym czasie Mlekpol poprawił sprzedaż o niemal jedną dziesiątą, do ok. 2511 mln zł.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?