Stojąc w obliczu rosnącej presji ze strony rywali takich jak Mercedesy Daimlera, Cadillaki GM oraz Audi Volkswagena, BMW zamierza wprowadzić nowego sedana serii 3 w salonach za oceanem, aby utrzymać ciężko zapracowaną pozycję lidera.
Stawka jest wysoka. Sukces aut serii 3, które zostały pierwszy raz pokazane w 1975 r., pozwolił BMW wyprzedzić w sprzedaży Mercedesa i odebrać Lexusowi Toyoty miejsce lidera w Stanach Zjednoczonych.
- Od kiedy zaprezentowaliśmy serię 3, która okazała się takim wielkim sukcesem, mamy na karku konkurentów. Przyzwyczailiśmy się do tego – mówi Ludwig Willish, dyrektor zarządzający BMW w Ameryce Północnej.
Nowy sedan wchodzi na rynek po tym jak w styczniu Mercedes był najlepiej sprzedającym się autem w USA w segmencie luksusowym. Sprzedaż modeli Daimlera wzrosła o 24 proc. do 20,3 tys., a BMW jedynie o 3,1 proc. do 16,4 tys.
Lexus, który przez 11 lat był numerem jeden w segmencie lux ma zamiar w tym roku sprzedać o 25 proc. aut więcej i osiągnąć 250 tys. sprzedanych sztuk.