BMW rzuca Mercedesowi wyzwanie nową serią 3

Chociaż koncern z Bawarii zdobył pierwsze miejsce w segmencie aut luksusowych w zeszłym roku, to ciągle musi obserwować goniących go konkurentów

Publikacja: 10.02.2012 11:02

BMW rzuca Mercedesowi wyzwanie nową serią 3

Foto: ROL

Stojąc w obliczu rosnącej presji ze strony rywali takich jak Mercedesy Daimlera, Cadillaki GM  oraz Audi Volkswagena, BMW zamierza wprowadzić nowego sedana serii 3 w salonach za oceanem, aby utrzymać ciężko zapracowaną pozycję lidera.

Stawka jest wysoka. Sukces aut serii 3, które zostały pierwszy raz pokazane w 1975 r., pozwolił BMW wyprzedzić w sprzedaży Mercedesa i odebrać Lexusowi Toyoty miejsce lidera w Stanach Zjednoczonych.

- Od kiedy zaprezentowaliśmy serię 3, która okazała się takim wielkim sukcesem, mamy na karku konkurentów. Przyzwyczailiśmy się do tego – mówi Ludwig Willish, dyrektor zarządzający BMW w Ameryce Północnej.

Nowy sedan wchodzi na rynek po tym jak w styczniu Mercedes był najlepiej sprzedającym się autem w USA w segmencie luksusowym. Sprzedaż modeli Daimlera wzrosła o 24 proc. do 20,3 tys., a BMW jedynie o 3,1 proc. do 16,4 tys.

Lexus, który przez 11 lat był numerem jeden w segmencie lux ma zamiar w tym roku sprzedać o 25 proc. aut więcej i osiągnąć 250 tys. sprzedanych sztuk.

Mercedes w styczniu wprowadził na rynek nową klasę C. Audi planuje debiut nowego A4 w połowie roku, a Cadilac zaprezentuje swoje pierwsze kompaktowe auto luksusowe od 25 lat w III kw. 2012 r.

Więcej koni, więcej miliardów?

Według władz BMW nowa seria 3, która ostatni raz zmieniana była  w 2005 r. ma sprzedać się na tyle dobrze, że koncern utrzyma się na pozycji lidera rynku.

Od 1995 r. seria 3 przyniosła BMW 290 mld dol. przychodu i 17 mld dol. zysku operacyjnego.

- To jeden z najbardziej zyskownych modeli w historii – mówi Max Warburton, analityk Sanford C. Bernstein.

Uzbrojony w ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów, czterocylindrowy model 328i będzie miał 10 koni mechanicznych więcej niż poprzednie modele.

Ceny nowego sedana BMW zaczynją się w USA od 35,8 tys, dolarów.

- Samochód tej wielkości i z takimi osiągami byłby nie do pomyślenia 10 lat temu. Ma 240 koni pod maską i w porównaniu z dotychczasową wersją z sześcioma cylindrami jest o wiele bardziej wydajny – mówi  Willisch.

Stojąc w obliczu rosnącej presji ze strony rywali takich jak Mercedesy Daimlera, Cadillaki GM  oraz Audi Volkswagena, BMW zamierza wprowadzić nowego sedana serii 3 w salonach za oceanem, aby utrzymać ciężko zapracowaną pozycję lidera.

Stawka jest wysoka. Sukces aut serii 3, które zostały pierwszy raz pokazane w 1975 r., pozwolił BMW wyprzedzić w sprzedaży Mercedesa i odebrać Lexusowi Toyoty miejsce lidera w Stanach Zjednoczonych.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona