BMW rzuca Mercedesowi wyzwanie nową serią 3

Chociaż koncern z Bawarii zdobył pierwsze miejsce w segmencie aut luksusowych w zeszłym roku, to ciągle musi obserwować goniących go konkurentów

Publikacja: 10.02.2012 11:02

BMW rzuca Mercedesowi wyzwanie nową serią 3

Foto: ROL

Stojąc w obliczu rosnącej presji ze strony rywali takich jak Mercedesy Daimlera, Cadillaki GM  oraz Audi Volkswagena, BMW zamierza wprowadzić nowego sedana serii 3 w salonach za oceanem, aby utrzymać ciężko zapracowaną pozycję lidera.

Stawka jest wysoka. Sukces aut serii 3, które zostały pierwszy raz pokazane w 1975 r., pozwolił BMW wyprzedzić w sprzedaży Mercedesa i odebrać Lexusowi Toyoty miejsce lidera w Stanach Zjednoczonych.

- Od kiedy zaprezentowaliśmy serię 3, która okazała się takim wielkim sukcesem, mamy na karku konkurentów. Przyzwyczailiśmy się do tego – mówi Ludwig Willish, dyrektor zarządzający BMW w Ameryce Północnej.

Nowy sedan wchodzi na rynek po tym jak w styczniu Mercedes był najlepiej sprzedającym się autem w USA w segmencie luksusowym. Sprzedaż modeli Daimlera wzrosła o 24 proc. do 20,3 tys., a BMW jedynie o 3,1 proc. do 16,4 tys.

Lexus, który przez 11 lat był numerem jeden w segmencie lux ma zamiar w tym roku sprzedać o 25 proc. aut więcej i osiągnąć 250 tys. sprzedanych sztuk.

Mercedes w styczniu wprowadził na rynek nową klasę C. Audi planuje debiut nowego A4 w połowie roku, a Cadilac zaprezentuje swoje pierwsze kompaktowe auto luksusowe od 25 lat w III kw. 2012 r.

Więcej koni, więcej miliardów?

Według władz BMW nowa seria 3, która ostatni raz zmieniana była  w 2005 r. ma sprzedać się na tyle dobrze, że koncern utrzyma się na pozycji lidera rynku.

Od 1995 r. seria 3 przyniosła BMW 290 mld dol. przychodu i 17 mld dol. zysku operacyjnego.

- To jeden z najbardziej zyskownych modeli w historii – mówi Max Warburton, analityk Sanford C. Bernstein.

Uzbrojony w ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów, czterocylindrowy model 328i będzie miał 10 koni mechanicznych więcej niż poprzednie modele.

Ceny nowego sedana BMW zaczynją się w USA od 35,8 tys, dolarów.

- Samochód tej wielkości i z takimi osiągami byłby nie do pomyślenia 10 lat temu. Ma 240 koni pod maską i w porównaniu z dotychczasową wersją z sześcioma cylindrami jest o wiele bardziej wydajny – mówi  Willisch.

Stojąc w obliczu rosnącej presji ze strony rywali takich jak Mercedesy Daimlera, Cadillaki GM  oraz Audi Volkswagena, BMW zamierza wprowadzić nowego sedana serii 3 w salonach za oceanem, aby utrzymać ciężko zapracowaną pozycję lidera.

Stawka jest wysoka. Sukces aut serii 3, które zostały pierwszy raz pokazane w 1975 r., pozwolił BMW wyprzedzić w sprzedaży Mercedesa i odebrać Lexusowi Toyoty miejsce lidera w Stanach Zjednoczonych.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont