W lipcu zarejestrowano w Polsce 29,6 tys. samochodów osobowych i dostawczych – prawie 6 proc. więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Jeszcze lepiej wyglądają dane liczone od stycznia. Sprzedaż podskoczyła w porównaniu z 2013 rokiem o 15,8 proc., do blisko 226,2 tys. sztuk.
Według Instytutu Samar sprzedaż aut osobowych wzrosła jeszcze bardziej – po siedmiu miesiącach przewyższa ubiegłoroczny wynik o 16,7 proc. i wynosi 199,9 tys. aut.
W pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych marek jedynie dwie zanotowały po siedmiu miesiącach spadek sprzedaży: Kia i Hyundai. Pozostałe miały dwucyfrowe wzrosty. Najwyższym może pochwalić się Opel, który w porównaniu z ub.r. zwiększył sprzedaż o 40 proc.
– Dzięki bardzo wysokiej sprzedaży w okresie wakacyjnym nasz rynkowy udział w segmencie aut osobowych wzrósł w lipcu do 9,54 proc. – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Liderem sprzedaży pozostaje Skoda, która od stycznia znalazła nabywców na 27,8 tys. samochodów. Na drugim miejscu jest Volkswagen (19,4 tys.), za nim znalazła się Toyota (18,3 tys.). W ciągu siedmiu miesięcy najszybciej rosła sprzedaż marek premium – o prawie jedną trzecią. Wzrost liczby marek popularnych był o połowę mniejszy.