Z końcem tego roku kończy się umowa sieci Multikino z Orange Polska, na mocy której sieć multipleksów prowadzi akcję „Środy z Orange" pozwalającą kupić dwa bilety w cenie jednego użytkownikowi tego operatora komórkowego. Przez ostatnie trzy lata Multikina średnio co roku wydawały 1,2 mln biletów uczestnikom akcji (to 3 proc. wszystkich sprzedanych przez polskie kina). Od początku (kwiecień 2009 r.) do maja br. skorzystało z niej 6 mln widzów.
Jeśli projekt uchowa się w planach tnącego koszty telekomu, to w tym roku o kontrakt z nim będą mogły się starać najprawdopodobniej wszystkie kinowe sieci w kraju. Tak było w 2011 r., gdy Orange zmienił partnera po trzech latach kooperacji z Cinema City.
Czy kinowi operatorzy będą walczyć o umowę? Oficjalnych komentarzy brak. – Wszystko będzie zależało od warunków współpracy, jakie tym razem postawi Orange. Trzeba wziąć pod uwagę, że dziś kina mają wiele analogicznych akcji – mówi menedżer jednej z dużych sieci kin. Według niego Cinema City w 2011 r. nie starało się o przedłużenie umowy właśnie z powodu pogorszenia zasad współpracy.
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, nie komentuje, czy akcja zostanie utrzymana, czy zniknie. Niewykluczone, że decyzja zapadnie poza Polską: akcja prowadzona jest w kilku krajach, w tym i w W. Brytanii, gdzie siedziby mają międzynarodowe sieci kin, do których należą Multikino i Cinema City.
Polski telekom przygotowuje się na każdą ewentualność. Według ankiety PBS na zlecenie Orange Polska gdyby wycofano akcję, 8 proc. korzystających z niej przestałoby w ogóle chodzić do kina, 28 proc. robiłoby to rzadziej, a dla 60 proc. nie miałoby to znaczenia.