Reklama

Co dalej ze Środami z Orange

Telekom analizuje, co zrobić ?z jedną z najpopularniejszych akcji, promujących zarówno jego wizerunek, jak i kino.

Publikacja: 16.09.2014 11:44

W ramach akcji Środy z Orange widzowie w Polsce kupują co roku 1,2 mln biletów do kina

W ramach akcji Środy z Orange widzowie w Polsce kupują co roku 1,2 mln biletów do kina

Foto: Rzeczpospolita

Z końcem tego roku kończy się umowa sieci Multikino z Orange Polska, na mocy której sieć multipleksów prowadzi akcję „Środy z Orange" pozwalającą kupić dwa bilety w cenie jednego użytkownikowi tego operatora komórkowego. Przez ostatnie trzy lata Multikina średnio co roku wydawały 1,2 mln biletów uczestnikom akcji (to 3 proc. wszystkich sprzedanych przez polskie kina). Od początku (kwiecień 2009 r.) do maja br. skorzystało z niej 6 mln widzów.

Jeśli projekt uchowa się w planach tnącego koszty telekomu, to w tym roku o kontrakt z nim będą mogły się starać najprawdopodobniej wszystkie kinowe sieci w kraju. Tak było w 2011 r., gdy Orange zmienił partnera po trzech latach kooperacji z Cinema City.

Czy kinowi operatorzy będą walczyć o umowę? Oficjalnych komentarzy brak. – Wszystko będzie zależało od warunków współpracy, jakie tym razem postawi Orange. Trzeba wziąć pod uwagę, że dziś kina mają wiele analogicznych akcji – mówi menedżer jednej z dużych sieci kin. Według niego Cinema City w 2011 r. nie starało się o przedłużenie umowy właśnie z powodu pogorszenia zasad współpracy.

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, nie komentuje, czy akcja zostanie utrzymana, czy zniknie. Niewykluczone, że decyzja zapadnie poza Polską: akcja prowadzona jest w kilku krajach, w tym i w W. Brytanii, gdzie siedziby mają międzynarodowe sieci kin, do których należą Multikino i Cinema City.

Polski telekom przygotowuje się na każdą ewentualność. Według ankiety PBS na zlecenie Orange Polska gdyby wycofano akcję, 8 proc. korzystających z niej przestałoby w ogóle chodzić do kina, 28 proc. robiłoby to rzadziej, a dla 60 proc. nie miałoby to znaczenia.

Reklama
Reklama

Klienci Orange znający akcję pytani, czy zmieniliby operatora po jej wycofaniu, ocenili, że jest to mało prawdopodobne. Tak odpowiedzieć miało 98 proc. badanych. 6–7 proc. respondentów zadeklarowało jednocześnie, że byłoby skłonne zmienić operatora na tego, który będzie realizować podobną akcję. W grupie klientów Orange odsetek tak deklarujących wahał się od 2 do 4 proc. Jednocześnie za utrzymaniem akcji przemawiają deklaracje klientów konkurencji. Dla 1/3 „Środy" to powód, by rozważać migrację do Orange.

Biznes
Prawie półtora miliarda złotych więcej na gwarancje dla polskich przedsiębiorstw
Biznes
Polacy o zamożności kraju, rozmowy USA–Rosja i obniżka stóp procentowych
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Państwo musi nałożyć chomąto na głupotę
Biznes
Amerykańskie stowarzyszenie wyrzuca ekonomistę Larry’ego Summersa za związki z Epsteinem
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Akademia Leona Koźmińskiego wśród najlepszych szkół biznesu w Europie
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama