Czesi sprzedali 1,06 mln sztuk, o 1,8 proc. więcej niż rok temu, gdy po raz pierwszy przekroczyli milion. Tym krzem większa sprzedaż w Europie Zachodniej i Środkowej pokryła spadek na rynku rosyjskim i w Chinach.
Skoda przyznała, że 1,2 mln jej samochodów było wyposażone w oprogramowanie firmy matki, które fałszowało odczyty emisji spalin, ale minimalizowała znaczenie handlowe tego skandalu. Podkreśliła np., że sprzedaż w grudniu była rekordowa dla tego miesiąca,
W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła o 4,3 proc., a w Środkowej skoczyła o prawie 15 proc. W Chinach była stabilna, a w Rosji zmalała o jedną trzecią.
Skoda, największy czeski eksporter, nie ogłosiła prognozy dla 2016 r,, ograniczyła się tylko do zapowiedzi premiery nowego pojazdu sportowo-użytkowego.
Sektor motoryzacji jest jednym z głównych czynników rozwoju gospodarki, która w ubiegłym roku wzrosła o ponad 4 proc. dzięki napływowi funduszy rozwojowych z Unii. Całą produkcję samochodów w Czechach w 2015 r. oceniono na 1,3 mln sztuk, co też jest rekorder. Oprócz Skody produkują tam Hyundai i spółka j.v. TPCA Toyoty i PSA Peugeot Citroen.