Aktualizacja: 30.10.2016 10:58 Publikacja: 30.10.2016 10:58
Foto: Kongsberg Automotive
To drugi zakład koncernu w Polsce – pierwszy działa od 2000 roku w Pruszkowie, gdzie wytwarzane są systemy komfortu siedzeń - systemy ogrzewania, wentylacji, pneumatyczne systemy podparcia lędźwi, a także pneumatyczne systemy masażu w fotelach dla takich marek jak Jaguar/Land Rover, Volvo, Audi oraz BMW. Pracuje tam 1150 osób.
W nowej fabryce w Koluszkach będą produkowane m.in. stabilizatory przechyłu kabin oraz drążki reakcyjne zawieszeń. W zakładzie znajdzie zatrudnienie około 70 pracowników. Będą to specjaliści m.in. w obróbce skrawaniem, montażu, hartowaniem indukcyjnym. Nowoczesny zakład będzie można rozbudować dla zwiększenia zdolności produkcyjnych pod kątem przyszłego rozwoju firmy.
Choć jeszcze niedawno Ministerstwo Rozwoju i Technologii chętnie informowało o rozmowach z Intelem, teraz już „nie udostępnia informacji”. To pokłosie tego, że w resorcie nie ma ministra odpowiedzialnego za ten obszar.
Biznes płaci w zjednoczonej Europie o 80 proc. większe rachunki za energię niż w Ameryce i o 55 proc. większe niż w Chinach. Polska chce w pierwszym półroczu 2025 roku zacząć to zmieniać.
Muzeum Gazowni Warszawskiej to niezwykła przestrzeń, gdzie przeszłość i przyszłość przenikają się, tworząc inspirujące środowisko dla wydarzeń biznesowych i konferencji. Zlokalizowane w zabytkowym budynku dawnej aparatowni i tłoczni gazu, Muzeum zostało starannie odrestaurowane, aby oddać ducha epoki, zachowując jednocześnie pełną funkcjonalność nowoczesnej przestrzeni.
Jest poniedziałek, 9 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Zielone Orły 'Rzeczpospolitej': najważniejsze osiągnięcia nagrodzonych w 2024 roku
Bohaterami Listy 2000 Największych Przedsiębiorstw są mniejsze, często nieznane firmy. Ich sukces i miejsca pracy, które tworzą, mają kluczowe znaczenie dla bytu wielu miast i miasteczek w kraju.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Po raz pierwszy w niemal stuletniej historii współpracy Watykanu z Mercedesem, nowy papamobile będzie samochodem elektrycznym. Powstał na bazie modelu G 580 z technologią EQ.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Chińska linia lotnicza JuneYao wprowadza na rynek własny samochód elektryczny – JuneYao Air. Sensacją jest nie tylko hojna gwarancja na akumulator, ale i inne dodatki.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Rynek opon, co oczywiste, podąża za trendami w sprzedaży nowych samochodów. Obecnie niemal co czwarte auto wyjeżdżające z polskiego salonu należy do segmentu premium, a w ostatnim roku rynek aut luksusowych wzrósł o ponad 20 proc. Polscy klienci szukają prestiżowych produktów prezentujących najnowsze technologie i ta zmiana widoczna jest również na rynku ogumienia. To właśnie dlatego czołowi producenci opon - jak Goodyear, obecny na rynku od 126 lat - inwestują ogromne środki w badania i rozwój technologii, czerpiąc wiedzę także z regularnych testów na torach wyścigowych, które pozwalają rozwijać technologie dla opon drogowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas