Dobra przyszłość segmentu premium w Chinach

Chiński rynek aut segmentu premium zwiększy się o połowę w najbliższej dekadzie dzięki rosnącemu bogactwu obywateli i kwitnącym firmom prywatnym — uważa szef Audi. BMW liczy na wzrost sprzedaży o 10 proc. w tym roku.

Publikacja: 20.04.2017 08:02

Rupert Stadler stwierdził w Szanghaju, ze ten segment rynku wzrośnie w ciągu 10 lat do ok. 3 mln pojazdów rocznie na skutek większego wzrostu gospodarczego, rosnącej liczby ludzi bogatych i przedsiębiorczemiu rozwojowi firm prywatnych. — Spodziewamy się znaczącego wzrostu. Nieważne, czy dojdzie do niego za dwa czy trzy lata, ale ostatecznie w 10-letniej perspektywie zobaczymy go — powiedział.

Audi jako jedna z pierwszych firm weszła do Chin i jest w dalszym ciągu marką sprzedającą najwięcej aut segmentu premium, choć szybko traci przewagę wobec nowych modeli Mercedesa-Benza. Szef tej marki Daimlera na Chiny, Hubertus Troska stwierdził odrębnie, że spodziewa się dojścia chińskiego rynku premium do 3 mln sztuk w ciągu 5 lat.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Polskie drogi zalewa fala starych, niechcianych za granicą aut
Biznes
Kosmetyczny potentat Oriflame zamyka fabrykę w Polsce. Cios w polski eksport urody?
Biznes
Apple chce pozostać „woke”. Nie zrezygnuje z programów różnorodności jak Meta
Biznes
Zbankrutowała największa państwowa firma IT w Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Kto sfinansuje inaugurację Trumpa? Na liście donatorów giganci biznesu