fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Kapsułki zatapiają proszki do prania

Rynek detergentów spada, choć niecały. Nowe kategorie zwiększają udziały – donosi "Puls Biznesu".
Tłuste lata rynek detergentów ma już za sobą. Jest niemały - rocznie Polacy na te produkty wydają 1,37 mld zł - ale w 2012 r. jego wartość zmniejszyła się wartościowo o 8,5 proc., a ilościowo o 4,5 proc.- wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
Firmy sprzedające detergenty tłumaczą spadki zmianami w produktach. Markus Raunig, dyrektor zarządzający działem środków piorących i czystości w firmie Henkel Polska, tłumaczy, że winna jest kompaktyzacja proszków do prania, czyli ich sprzedaż w bardziej skondensowanej formie.
Proszkom do prania, które mają dziś 70-procentowy udział w rynku, wyrasta poważna produktowa konkurencja. "Sprzedaż proszków kurczy się najbardziej. Spadek dotyczy zarówno wartości, jak i wolumenu. Najszybciej rozwijającym się segmentem są natomiast kapsułki do prania. Wprowadzone na polski rynek w połowie 2012 r. zdobyły wartościowe udziały rynkowe powyżej 8 proc." - podaje Malwina Haggard, specjalistka firmy Nielsen.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA