Reklama

Polskie mleczarnie zaczynają żegnać się z kryzysem

Ostatnie miesiące przyniosły wzrost cen na rynku mleka. To znak powrotu dobrej koniunktury w kluczowym sektorze przemysłu spożywczego.

Aktualizacja: 16.11.2016 07:12 Publikacja: 15.11.2016 20:56

Niespełna 26,92 mld zł wyniosła wartość sprzedaży branży mleczarskiej w Polsce w 2015 r. Była o ponad 10 proc. niższa niż rok wcześniej. Ale w tym roku może pójść w górę.

Według Banku Zachodniego WBK wzrost wartości sprzedaży może wynieść od 4 do 6 proc. Od 1 do 3 proc. powinien natomiast zwiększyć się w tym roku łączny zysk netto mleczarni. W 2015 r. wyniósł 358 mln zł. Był, głównie za sprawą niższych kosztów wywołanych spadkiem cen skupu mleka, o 9 proc. wyższy niż w 2014 r.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama