Polskie mleczarnie zaczynają żegnać się z kryzysem

Ostatnie miesiące przyniosły wzrost cen na rynku mleka. To znak powrotu dobrej koniunktury w kluczowym sektorze przemysłu spożywczego.

Aktualizacja: 16.11.2016 07:12 Publikacja: 15.11.2016 20:56

Foto: Fotorzepa, Roman Bosacki

Niespełna 26,92 mld zł wyniosła wartość sprzedaży branży mleczarskiej w Polsce w 2015 r. Była o ponad 10 proc. niższa niż rok wcześniej. Ale w tym roku może pójść w górę.

Według Banku Zachodniego WBK wzrost wartości sprzedaży może wynieść od 4 do 6 proc. Od 1 do 3 proc. powinien natomiast zwiększyć się w tym roku łączny zysk netto mleczarni. W 2015 r. wyniósł 358 mln zł. Był, głównie za sprawą niższych kosztów wywołanych spadkiem cen skupu mleka, o 9 proc. wyższy niż w 2014 r.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku