Reklama
Rozwiń

Polskie mleczarnie zaczynają żegnać się z kryzysem

Ostatnie miesiące przyniosły wzrost cen na rynku mleka. To znak powrotu dobrej koniunktury w kluczowym sektorze przemysłu spożywczego.

Aktualizacja: 16.11.2016 07:12 Publikacja: 15.11.2016 20:56

Foto: Fotorzepa, Roman Bosacki

Niespełna 26,92 mld zł wyniosła wartość sprzedaży branży mleczarskiej w Polsce w 2015 r. Była o ponad 10 proc. niższa niż rok wcześniej. Ale w tym roku może pójść w górę.

Według Banku Zachodniego WBK wzrost wartości sprzedaży może wynieść od 4 do 6 proc. Od 1 do 3 proc. powinien natomiast zwiększyć się w tym roku łączny zysk netto mleczarni. W 2015 r. wyniósł 358 mln zł. Był, głównie za sprawą niższych kosztów wywołanych spadkiem cen skupu mleka, o 9 proc. wyższy niż w 2014 r.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy