Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.11.2017 20:29 Publikacja: 07.11.2017 20:29
Foto: Bloomberg
Prognoza na 2021 r. mówi już o kwocie 20 mld zł. Cechą charakterystyczną polskiej branży kosmetycznej jest bowiem wysoka dynamika wzrostu, przekraczająca średnio nominalnie 5 proc. rocznie. Całkiem spory jest też eksport, z danych GUS wynika, że w 2016 r. zagraniczna sprzedaż kosmetyków sięgnęła 11,8 mld zł i była wyższa o 16 proc. niż rok wcześniej. W eksporcie dominują wciąż produkty działających w Polsce podmiotów zagranicznych. Coraz szybciej rośnie jednak udział rodzimych przedsiębiorstw, sięgając w ubiegłym roku 25–30 proc., a te najbardziej znane i aktywne (Inglot, Ziaja, Oceanic, Dr Irena Eris) zwiększyły eksport w dwucyfrowym tempie. Około 70 proc. eksportu kosmetyków trafia na rynki UE i krajów rozwiniętych, głównie do Niemiec i Wielkiej Brytanii, ale także do Rosji.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sektor budownictwa, ze względu na swoją złożoność, jest szczególnie narażony na zjawisko zatorów płatniczych. Aż...
Sensory, drony czy AI pomagają, choć nie są lekarstwem na strukturalny deficyt rąk do pracy w budownictwie.
W dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej przedsiębiorcy muszą umiejętnie zarządzać ryzykiem występ...
Wcześniejsze problemy z pozrywanymi łańcuchami dostaw, w połączeniu z obecnymi spadkami koniunktury w europejski...
70 proc. liderów jest zdania, że nowa rola działów HR polega na uwolnieniu w pełni ludzkiego potencjału. Sprzymi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas