fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ustrój i kompetencje

#RZECZoPRAWIE - Renata Krupa-Dąbrowska: Miasta tworzą kodeksy reklamowe

Renata Krupa-Dąbrowska
rp.pl
Obowiązująca od września ubiegłego roku ustawa krajobrazowa umożliwiała gminom wydawanie uchwał określających usytuowanie i wielkość reklam na ich terenie.

Na ten temat we wtorkowym programie #RZECZoPRAWIE mówiła dziennikarka „Rz", Renata Krupa-Dąbrowska.

Jak się okazuje, obecnie wszystkie duże miasta pracują nad takimi uchwałami, które będą stanowiły swoiste kodeksy reklamowe.

Jako pierwszy taki akt przyjęli radni Ciechanów (woj. mazowieckie). Zabrania on umieszczania reklam na terenach zespołu przyrodniczo-krajobrazowego Dolina Rzeki Łydyni, parków, ogrodów jordanowskich, zieleńców oraz na ich ogrodzeniach. Ciechanowska uchwała dopuszcza tablice i urządzenia reklamowe o maksymalnej powierzchni do 20 mkw.

Pełne prace nad taką uchwałą trwają też w Warszawie. W centrum stolicy mają zostać całkowicie zakazane reklamy wielkoformatowe. Pozostaną mniejsze, umieszczane na słupach reklamowych, oraz nośniki reklamowe nieprzekraczające 3 mkw. – Czym dalej od centrum Warszawy, tym reklamy będą mogły być większe – dodała dziennikarka „Rz".

- Renata Krupa-Dąbrowska ostrzegła, iż kary za złamanie zapisów takiej ustawy będą wręcz drakońskie. - Osoba, która powiesi nielegalnie reklamę zapłaci 40-krotność opłaty reklamowej – podkreśliła dziennikarka.

Krupa - Dąbrowska w #RZECZoPRAWIE

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA