fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Społeczeństwo

Wielka Brytania zakazuje stereotypowych reklam

Pixabay
Reklamy zawierające "szkodliwe stereotypy dotyczące płci" będą zakazane w Wielkiej Brytanii. Nowe przepisy mogą mieć poważny wpływ na przemysł.

Zakaz wydany przez Urząd ds. Norm Reklam obejmuje m.in. wizerunek kobiety, która ma problem z zaparkowaniem samochodu lub mężczyzny, który nie radzi sobie ze zmianą pieluchy.

Nie będzie natomiast zakazu innych sytuacji, które przez niektórych mogą być uważane za stereotypowe, jak np. sprzątająca dom kobieta lub pracujący w warsztacie mężczyzna.

- Szkodliwe stereotypy dotyczące płci w reklamach mogą przyczynić się do nierówności w społeczeństwie - uważa szef urzędu Guy Parker.

- Mówiąc prościej, odkryliśmy, że niektóre wizerunki pojawiające się w reklamach mogą z czasem odegrać rolę w ograniczaniu potencjału ludzi - dodał.

- Jest to w interesie kobiet i mężczyzn, naszej gospodarki i całego społeczeństwa, by reklamodawcy unikali tych przestarzałych wizerunków. Jesteśmy zadowoleni z tego, jak przemysł już zaczął na to reagować - mówi Parker.

Przykładem, który wzbudzał wątpliwości jest reklama mleka dla niemowląt z 2017 roku. Dziewczynka spożywająca produkt wyrosła na baletnicę, a chłopiec na inżyniera i wspinacza górskiego. Rodzice mieli zgłaszać do urzędu pytania, czemu służą takie stereotypy. 

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA