Reklama

Polacy wydają coraz więcej na napoje pobudzające

Polacy wydają coraz więcej na napoje pobudzające. I wodę w butelkach.

Aktualizacja: 24.03.2016 21:50 Publikacja: 24.03.2016 20:00

Zmieniają się przyzwyczajenia polskich konsumentów. Korzystają na tym m.in. producenci tzw. energetyków. – Prognozy dla napojów energetycznych na 2016 r. są bardzo optymistyczne. Przekroczenie poziomu 1 mld zł sprzedaży jest bardzo prawdopodobne – mówi „Rzeczpospolitej" Wiesław Włodarski, właściciel firmy FoodCare, m.in. producenta Blacka, najczęściej kupowanego energetyku w Polsce.

Już w 2015 r. padł rekord w tym segmencie rynku napojowego. Wydatki na energetyki sięgnęły 950 mln zł i były o blisko jedną dziesiątą wyższe niż rok wcześniej – podaje FoodCare za firmą badawczą Nielsen. Jeszcze 10 lat temu wydawaliśmy na nie niemal cztery razy mniej.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama