fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Polacy wydają coraz więcej na napoje pobudzające

123RF
Polacy wydają coraz więcej na napoje pobudzające. I wodę w butelkach.

Zmieniają się przyzwyczajenia polskich konsumentów. Korzystają na tym m.in. producenci tzw. energetyków. – Prognozy dla napojów energetycznych na 2016 r. są bardzo optymistyczne. Przekroczenie poziomu 1 mld zł sprzedaży jest bardzo prawdopodobne – mówi „Rzeczpospolitej" Wiesław Włodarski, właściciel firmy FoodCare, m.in. producenta Blacka, najczęściej kupowanego energetyku w Polsce.

Już w 2015 r. padł rekord w tym segmencie rynku napojowego. Wydatki na energetyki sięgnęły 950 mln zł i były o blisko jedną dziesiątą wyższe niż rok wcześniej – podaje FoodCare za firmą badawczą Nielsen. Jeszcze 10 lat temu wydawaliśmy na nie niemal cztery razy mniej.

Markowe zyskują

– Sprzedaż napojów energetycznych rośnie szybciej wartościowo niż ilościowo, czyli licząc w litrach. Wpływ na taką sytuacje ma m.in. spadek udziałów marek własnych – wyjaśnia Dorota Liszka, rzeczniczka Maspeksu produkującego m.in. markę Tiger. – To oznacza, że konsumenci wybierają...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA