Reklama
Rozwiń
Reklama

Marek Kobylański: Zwolnienia w nowej odsłonie

Po pandemii mogą się pojawić nowe zagadnienia dotyczące m.in. wypowiedzenia umów z pracownikami.

Aktualizacja: 01.08.2020 09:24 Publikacja: 01.08.2020 00:01

Marek Kobylański: Zwolnienia w nowej odsłonie

Foto: Adobe Stock

Zatrzymanie gospodarki, powszechne zastosowanie pracy zdalnej pokazało zupełnie nową rzeczywistość. W tym numerze orzecznictwa publikujemy dwa materiały, które poruszają problemy m.in. wypowiadania umów o pracę. Sądom zagadnienie to nie jest obce, ale nowe uwarunkowania, w jakich musiały funkcjonować firmy i ich pracownicy, mogą spowodować, że sędziowie będą rozpatrywać je zupełnie inaczej.

Być może na nowo trzeba będzie spojrzeć na rozwiązanie stosunku pracy, gdy pracownik powinien jedynie wykazać, że przyczyna nie dotyczy jego samego. W kryzysie wywołanym epidemią to zagadnienie będzie o tyle istotne, że przyczyny zwolnień mogą nie tyle leżeć po stronie pracodawcy, ile wynikać z pogarszających się uwarunkowań ekonomicznych. Na razie rząd zapewnia, że uratowano wiele miejsc pracy. Gdy jednak skończą się pieniądze z tarcz, to dopiero za jakiś czas się okaże, jak firmy przeszły przez pandemię. A przed nami jeszcze jesień. Niektórzy czarno ją widzą. Oby się nie spełnił ten scenariusz.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama