Reklama

Biegły rewident zbada społeczną odpowiedzialność firmy

Rozmowa | Raportowanie o CSR to nie tylko informowanie o tym, jak wydajemy zarobione pieniądze, ale przede wszystkim o tym, jak je zarabiamy – wyjaśnia Ewa Sowińska, biegły rewident, zastępca prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, w rozmowie z Pawłem Rochowiczem.

Publikacja: 30.03.2016 07:50

Biegły rewident zbada społeczną odpowiedzialność firmy

Foto: materiały prasowe

Mało dotychczas znaną formą usług audytorskich są badania danych niefinansowych. O jakie usługi chodzi?

Na razie zarówno badanie takich danych, jak i sporządzanie z nich raportów jest dobrowolne. W 2017 r. wchodzi w życie dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie obowiązku raportowania danych niefinansowych. Chodzi o szeroko pojętą społeczną odpowiedzialność biznesu, określaną angielskim skrótem CSR (Corporate Social Responsibility). Kojarzy się ona głównie z działaniami wizerunkowymi, z dobroczynnością. Tymczasem raportowanie o CSR to nie tylko informowanie o tym, jak wydajemy zarobione pieniądze, ale przede wszystkim o tym, jak je zarabiamy. W tych raportach trzeba będzie zaprezentować między innymi dane związane z kapitałem ludzkim czy oddziaływaniem firmy na środowisko.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama