Reklama

15 milionów dolarów rocznie zarabia 24-latek, który wrzuca filmiki na YouTube

W Polsce SA Wardęga i Abstrachuje TV, na świecie: PewDiePie i Roman Atwood. YouTube opublikował podsumowanie roku, w którym pokazuje najpopularniejszych twórców w Polsce i na świecie.

Aktualizacja: 11.12.2016 23:17 Publikacja: 11.12.2016 15:01

PewDiePie to według Forbes najpopularniejszy YouTuber na świecie. Młody Szwed, który dowcipnie komentuje gry i który ma ponad 50 mln subskrybentów swojego kanału, może liczyć na przychody rzędu 15 mln dol. rocznie.

Foto: www.youtube.com/user/PewDiePie/videos

W niektórych przypadkach pozwala to obliczyć, jakie przychody daje taka działalność.

Jak podaje Forbes, najpopularniejszy YouTuber na świecie, młody Szwed, który dowcipnie komentuje gry i który ma ponad 50 mln subskrybentów swojego kanału, może liczyć na przychody rzędu 15 mln dol. rocznie. Trzeba jednak pamiętać, że podana kwota - jak informuje Forbes - to wartość przed opodatkowaniem. Jak wygląda kanał najbardziej kasowego światowego youtubera i jakie materiały trzeba produkować, by zarabiać miliony? Najlepiej odwiedzić jego kanał i samemu się przekonać.

Wynik, jaki zanotował w 2016 r. PewDiePie, to absolutny rekord. Drugi na liście najpopularniejszych twórców, Roman Atwood, szacowany jest przez Forbes na 8 mln dol. W jego przypadku dobry wynik to w dużej mierze zasługa współpracy z producentem papieru Scott Toilet Paper. Drugi na liście youtuber to twórca przede wszystkim tzw. pranków.

Większość internetowych twórców ma wiele różnych źródeł przychodu. Utrzymywanie się tylko z reklam wyświetlanych przed filmikami to wyjątek. Najczęściej twórcy zarabiają na tworzeniu sponsorowanych filmików, lokowaniu produktów czy sprzedaży gadżetów we własnych sklepach internetowych.

Zarobki polskich twórców są owiane większą tajemnicą, ponieważ jest tu więcej indywidualnej współpracy z reklamodawcami niż w na przykład w Stanach Zjednoczonych.

Reklama
Reklama

- Nasz rynek zdecydowanie różni się od rynku amerykańskiego właśnie tym, że PewDiePie może całkiem swobodnie utrzymywać się z reklam, podczas gdy w Polsce jest to praktycznie niemożliwe - przekonywał w wywiadzie dla TVN24 BIS Rafał Masny z Abstrachuje TV. - Ponieważ nasz rynek reklamowy jest jeszcze dość konserwatywny i nie ma aż tylu reklam przed filmami, więc z tych wyświetleń zarabiamy mało - tłumaczył.

Jedyne co jest pewne w Polsce, to fakt, że liczba subskrypcji kanałów i wyświetleń filmów nie odzwierciedla zarobków naszych twórców.

A oto zestawienie 10 najpopularniejszych polskich twórców uszeregowanych według liczby subskrypcji wg YouTube Rewind 2016.

1. SA Wardega - 3,467 mln

2. AbstrachujeTV- 2,495 mln

3. ReZigiusz - 2,312 mln

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama