Jakikolwiek serial określany przez agencję MEC jako „serial nowej generacji" ogląda w Polsce już 12 mln internautów – wynika z nowego badania tej firmy. Co czwarty internauta powyżej 16. roku życia notorycznie ogląda internetowe seriale – oglądał przynajmniej cztery takie produkcje premium (czyli te wysokiej jakości, skupione wokół ważnych problemów społecznych).
MEC przeanalizował 50 seriali dostępnych dziś na polskim rynku. Głównie te produkowane przez stacje kablowo-satelitarne („Gra o tron", „Wikingowie") i serwisy subskrypcyjne („Narcos", „House of Cards", „Opowieść podręczna").
Z badania wynika, że niekwestionowanym liderem pozostaje „Gra o tron", którą ogląda 30 proc. wszystkich internautów i aż 62 proc. seryjnych oglądaczy seriali w sieci. Za nim plasują się „Sherlock" (26 proc. internautów i 47 proc. seryjnych widzów) oraz „Wikingowie" (oglądani przez 21 proc. wszystkich internautów i 42 proc. seryjnych widzów).
W dzi...
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.