fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Algorytmy rządzą reklamą

123RF
Reklamodawcy coraz precyzyjniej mogą docierać do pożądanych użytkowników internetu. Już 89 proc. firm korzysta z automatyzacji.

Kampanie internetowe planowane przez specjalnie przygotowane do tego zautomatyzowane platformy przeżywają właśnie na swój intensywny rozkwit. Będzie to miało wpływ na styl pracy całej branży reklamowej.

Z szacunków domu mediowego MEC wynika, że już co piąta złotówka na reklamę graficzną w Polsce zostanie w tym roku wydana właśnie w ramach systemu zautomatyzowanej sprzedaży, a tzw. rynek programmatic osiągnie wartość ok. 250 mln zł, czyli 10 proc. wartości całego rynku.

– Będzie to wciąż znacznie niższy udział niż w USA, gdzie już w tym roku taka reklama stanowi około połowy wydatków na reklamę graficzną. W Polsce dopiero zaczynają się rozwijać prywatne systemy aukcyjne. Wydawcy zachowują też wciąż sporą ostrożność, wynikającą z nie zawsze słusznego przekonania, że programmatic oznacza konieczność sprzedawania taniej – mówi Tomasz Rzepniewski, partner zarządzający w domu mediowym MEC.

Dwucyfrowe zwyżki

Szacunki MEC potwier...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA