fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

WarnerMedia łączy się z Discovery. Co dalej z TVN?

Telewizja
AdobeStock
Potentaci biznesu medialnego w Stanach Zjednoczonych ogłosili wartą miliardy dolarów fuzję. Może być ona ważna dla polskiego rynku telewizyjnego.

To będzie jedna z największych transakcji fuzji na telewizyjnym rynku. W Stanach Zjednoczonych łączą się należący do telekomu AT&T medialny potentat WarnerMedia (właściciel CNN, HBO, Cartoon Network i wytwórni Warner Bros) oraz Grupa Discovery (właściciel Eurosportu, Food Network Animal Planet, a w Polsce – Grupy TVN).

AT&T i Discovery spodziewają się, że do finalizacji transakcji dojdzie w połowie przyszłego roku. W jej efekcie powstać ma nowy duży gracz na rynku rozrywki wideo i płatnej telewizji, o rocznych przychodach rzędu 52 mld euro.

Akcjonariusze firm zdecydowali o fuzji z różnych powodów. Głównie dlatego, aby notowania AT&T poszły w górę, ale również po to, by WarnerMedia i Discovery mogły łatwiej konkurować z takimi potentatami w rozrywce wideo, jak Netflix i Disney. W prezentacji przygotowanej przez management amerykańskich firm wyliczono również, że streamingowe serwisy HBO Max i Discovery+ mają przyspieszyć zdobywanie globalnego rynku dzięki r...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA