Prezes wydawnictwa Hachette Live Group: ebooki są głupie

Zdaniem Arnauda Nourryego, prezesa Hachette Live Group e-booki to głupi produkt, który nie jest ani kreatywny, ani udoskonalany.

Aktualizacja: 21.02.2018 16:34 Publikacja: 21.02.2018 16:05

Prezes Hachette uważa, że e-book to głupi produkt

Prezes Hachette uważa, że e-book to głupi produkt

Foto: Adobe Stock

Nourry, w wywiadzie dla portalu scroll.in, powiedział, że zbyt tanie e-booki zabijają nie tylko infrastrukturę wydawniczą, ale także księgarnie, supermarkety oraz przychody autorów. Jego zdaniem trzeba "bronić logiki działania swojego rynku wobec wielkich firm technologicznych oraz ich modeli biznesowych".

Hachette oraz inne firmy wydawnicze procesowały się z Amazonem w sprawie kontroli nad cenami e-booków. Amerykański koncern jest na tym rynku monopolistą, który dyktuje ceny.

- E-book to głupi produkt. To samo, co papier, poza tym że elektroniczny - uważa Nourry i twierdzi, że na amerykańskim i brytyjskim rynku widać wyraźną stagnację w segmencie  e-booków.

W zeszłym roku Hachette kupił niezależnego, brytyjskiego wydawcę e-booków Bookouture. Mimo to Arnaud Nourry uważa, że większość czytelników nie przekona się do elektronicznych książek.

Hachette Live Group, to francuska grupa mediowa, której najbardziej znaną częścią jest wydawnictwo Hachette Livre. W skład grupy wchodzą m.in. wydawnictwa Larousse, Harlekin  oraz Hatier.

Hachette Polska Sp. z o.o. głownie znana jest z wydawania przewodników, ale jest też właścicielem spółki HDS – dystrybutor m.in. prasy i książek (właściciel sieci Inmedio i Relay), Hachette Filipacchi Magazines (wydawca czasopism: „Elle", „Elle Decoration", „Film" oraz „Samo Zdrowie") oraz  EuroZet, będąca współwłaścicielem Radia Zet.

Hachette należy do tzw. wielkiej piątki anglojęzycznych wydawców obok Penguin Random House, Simon & Schuster, HarperCollins i MacMillan Publishers. Publikują 17 tysięcy nowych tytułów rocznie i mają sprzedaż na poziomie 2,8 mld dolarów.

Nourry, w wywiadzie dla portalu scroll.in, powiedział, że zbyt tanie e-booki zabijają nie tylko infrastrukturę wydawniczą, ale także księgarnie, supermarkety oraz przychody autorów. Jego zdaniem trzeba "bronić logiki działania swojego rynku wobec wielkich firm technologicznych oraz ich modeli biznesowych".

Hachette oraz inne firmy wydawnicze procesowały się z Amazonem w sprawie kontroli nad cenami e-booków. Amerykański koncern jest na tym rynku monopolistą, który dyktuje ceny.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane