W ostatnich latach dokonała się prawdziwa rewolucja, jeśli chodzi o podejście konsumentów do produktów pod markami własnymi detalistów. Z badania firmy Market Side wynika, że 77 proc. konsumentów kupuje takie towary, a świadomie z nich rezygnuje tylko 11 proc. badanych.
W 2009 r. 41 proc. badanych zgodziło się, że opłaca się je kupować, dzisiaj twierdzi tak już 72 proc. 53 proc. uważa też, że marki własne są tak samo dobre jak ich odpowiedniki – w poprzednich edycjach badania zdecydowanie sprzeciwiało się takiemu twierdzeniu więcej osób, niż się z nim zgadzało.
Jednak rynkowy boom ma też swoje ciemne strony. – W branży handlowej trwa interesująca batalia między firmami handlowymi a producentami. Szczególnie ciężka dla niektórych producentów produktów markowych – mówi Maciej Bartmiński, prezes Market Side. – Utrwalająca się, również na rynku polskim, dominacja branży handlowej nad producentami sprzyja ogromnej koncentracji i w efekcie może ...
Dostęp do najważniejszych treści z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.