Reklama

Właściciel Vansa kupił kultową markę streetwearową Supreme

VF Corp, właściciel Vans, kupił za 2,2 mld dolarów kultową markę streetwarową Supreme.

Aktualizacja: 10.11.2020 11:09 Publikacja: 10.11.2020 10:56

Właściciel Vansa kupił kultową markę streetwearową Supreme

Foto: Bloomberg

ula

VF Corp, która jest właścicielem takich marek jak Lee, Wrangler, The North Face, Timberland i Vans, kupi 100 proc. udziałów w Supreme za 2,1 mld dolarów.

Koncern zapowiedział też, że dopłaci sprzedającym jeszcze 300 mln dolarów, jeżeli firma osiągnie założone w umowie cele. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca 2020 roku - informuje agencja Reutera.

To największe przejęcie VF Corp od czasu zakupu marki Timberland w 2011 roku. Korporacja zapłaciła za niego 2,3 mld dolarów.

Marka Supreme powstała w 1994 roku w Nowym Jorku jako sklep z ubraniami dla skaterów. Założył ją biznesmen i projektant mody James Jebbia. Jej dotychczasowymi udziałowcami były fundusze private equity Carlyle Group i Goode Partners. Produkty firmy są skierowane do grup skateboardowych, hip-hopowych i młodzieżowych. Marka sprzedaje odzież i akcesoria, a także produkuje elementy deskorolkowe.

Pierwszy sklep Supreme został otwarty w starej powierzchni biurowej na Lafayette Street, w dolnej części Manhattanu. Teraz na całym świecie jest w sumie 12 sklepów w takich miastach jak Nowy Jork (dwa sklepy), Los Angeles i San Francisco, Tokio (3 sklepy), Osaka, Fukuoka, Nagoya, Paryż oraz w Londynie. Ma także własny sklep internetowy.

Reklama
Reklama

Supreme, która współpracowała już z wieloma znanymi markami modowymi, w tym z Louis Vuitton, a także Nike, Levi i Vans, uzyskuje ponad 60 proc. swoich przychodów z biznesu internetowego.

Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Handel
Rynek luksusowy globalnie traci, ale w Polsce jest wyjątkowo dobrze
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Patronat Rzeczpospolitej
Żywność: współpraca, regulacje i inwestycje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama