Reklama

Handel coraz silniejszą dźwignią reklamy

Wojna marketingowa dużych sieci handlowych, z dyskontami na czele, ma decydujący wpływ na wzrost wydatków reklamowych w tradycyjnych mediach. W I półroczu tego roku sieci odpowiadały już prawie za jedną piątą nakładów.

Publikacja: 18.08.2019 21:56

Handel coraz silniejszą dźwignią reklamy

Foto: Adobe Stock

Kosztowna dla sklepów walka o wyrównanie strat związanych z zakazem handlu w niedzielę sprzyja rynkowi reklamy. To w dużej mierze dzięki nakładom sieci handlowych wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych wzrosły w I półroczu prawie o 9 proc. w porównaniu z tym samym okresem minionego roku i przekroczyły 17,8 mld zł (licząc w cenach brutto, czyli bez uwzględnienia rabatów).

Według danych udostępnionych „Rzeczpospolitej" przez firmę badawczą Kantar najszybciej rosły nakłady sieci handlowych, które próbują przezwyciężyć skutki zaostrzenia zakazu niedzielnej sprzedaży. W pierwszej połowie roku wydały na promocję w prasie, radiu, telewizji i w outdoorze prawie 3,6 mld zł, o ponad 13 proc. więcej niż rok wcześniej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Reklama
Reklama