fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Potencjał hipermarketów skreślony za szybko

Bloomberg
Największe sklepy rynku nie zdominują, ale wyniki Tesco czy Carrefoura pokazują, że w tym kanale są możliwości, zwłaszcza gdy konsumenci znów robią zakupy na zapas.

Hipermarkety to w Polsce symbol rozwoju segmentu handlu nowoczesnego, a po otwarciu pierwszych branża była przeświadczona, iż zdominują one polski rynek i zniknie wszelka konkurencja, zwłaszcza małe sklepy. Okazało się, że na wyrost.

Po latach szybkiego rozwoju sprzedaż zaczęła spadać. Z rynku wycofało się kilka firm, jak Geant czy Real. Analitycy postawili na hipermarketach krzyżyk, miały nie być w stanie sprostać oczekiwaniom konsumentów robiących częściej mniejsze zakupy.

Jednak przez zakaz handlu w niedzielę potencjał hipermarketów znów widać: konsumenci zmuszeni do zmian robią zakupy na zapas w inne dni. – Mało kto się takiego efektu spodziewał. Ale faktem jest, iż parkingi przed hipermarketami w soboty są teraz pełne – przyznaje szef jednej z dużych sieci handlowych.

Według firmy Euromonitor segment rośnie o 1 proc. rocznie, ale to i tak odwrót od ostrych spadków.

Firmy trend potwierdzają. Według wstępnych wyników w roku finansowym końc...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA