fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ubrania i kosmetyki na czele najczęściej kupowanych podróbek w Polsce

123RF
Klienci wybierają najczęściej imitacje firmowych kosmetyków lub ubrań. Coraz więcej podróbek znanych marek sprzedaje się w internecie.

Podróbki częściej kupują młodzi konsumenci – w grupie 15–24 lata odpowiedziało tak aż 59 proc. Wśród starszych zwolenników takich zakupów jest mniej (w grupie 45–55 lat 37 proc.) – wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia dla „Rzeczpospolitej".

Moda czy cena

Skala zjawiska jest jednak ogromna, co przekłada się nie tylko na wielkie straty dla właścicieli marek, ale również oznacza spore ryzyko dla samych kupujących.

O ile podrobiona torebka może oznaczać co najwyżej kompromitację towarzyską, zwłaszcza w przypadku osoby znanej, to kupienie fałszywej żywności czy leków jest już igraniem z ogniem. Podobnie jak zakupy podrobionych części samochodowych. – Są dwa rodzaje zakupu podróbek – świadomy i nieświadomy. W pierwszym przypadku konsumenci wiedzą, że kupują produkt podrobiony, jednak ze względu np. na niższą cenę decydują się na niego – wyjaśnia Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. – W drugim przypadku, który jak widać w badaniach, wystę...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA